Forma-1: valóra válhat a Ferrari-elnök évtizedes álma, jöhetnek a harmadik autók!
Vagyis arra, hogy a legnagyobb és leggazdagabb istállók egy privát csapatnak eladhassanak egy gépet, ami ugyanolyan és ugyanott és ugyanúgy készült, mint a két gyári, csak egy másik team készíti fel, számolt be róla a sportgeza.hu. Más színek, mások a szponzorok, de a Ferrari-, McLaren-, Mercedes-, Red Bull-logó ugyanúgy ott van az elején.
Ecclestone abban gondolkozik, hogy nyolc szilárd csapat adjon el harmadik kocsit, ezzel ideális, 24 autós lenne a mezőny. Vagy ha párnak nem fér bele a plusz egy legyártása, a 20-22 is rendben van, hiszen most is ennyien vannak.
Ecclestone-t a Gazzetta dello Sport kérdezte arról, hogy mi a véleménye az évek óta húzódó költségcsökkentési törekvésekről, mire ezt felelte: "Ha nem tudják finanszírozni a csapatukat, akkor hagyjanak fel az egésszel. Készen állok, hogy nyolc istállónk legyen 3-3 autóval".
A kiscsapatok folyamatosan azon rúgóznak, hogy nem bírják az F1 költségeit, mostanra Ecclestone is megunta a huzavonát.
"Mi a jobb, a Caterham vagy egy harmadik Ferrari? A Ferrari tudna szponzorokat találni az USA-ban és lehetne amerikai pilótája. Ez fantasztikus, és ugyanezt meg tudnák csinálni a többiek is. Nézzük a Caterhamet, befektetett már egy valag pénzt, de még egyszer annyira lenne szüksége, tehát mit csinál? Fizetős pilótákat alkalmaz. Értelmetlen, sosem lesznek versenyképesek" – nyilatkozta.
A nagyfőnök szerint az F1-be vadonatúj csapatként beszállni kvázi lehetetlen, mert rettentően drága már az alap is. "A nulláról kezdeni, hát, az pénzbe kerül. Egy csapat szélcsatornával, szimulátorral, satöbbi, mintegy 150 millió euró. És ez még semmi, kell pilóta, megfelelő szakemberek, akikből igazán jó kevés van, ráadásul nagyon drágák. Emiatt is akarta a Ferrari Adrian Neweyt" – fűzte hozzá Ecclestone.
Montezemolóra visszatérve: az álma 10 éve az volt, hogy a motoros szupersztár Valentino Rossit ülteti be a harmadik Ferrariba, de erre nem lett lehetősége, és Rossi is ragaszkodott a motorozáshoz. Mára ő is 35 éves lett, két keréken még két évet tervez, legalábbis a MotoGP-ben, aztán meglátjuk, mihez kezd.