Forma-1 / Motorsport

Forma-1: új orrkúpot kap a McLaren, de nem csúnyát

""

Kicsit közelít majd kinézetben a többi csapat kacsacsőrű, lépcsőzetes kialakítású orrkúpjához a McLaren eleje is, ám azért nagy törés még így sem lesz benne. Ennek köszönhetően megőrzi szépségét az MP4-27, bár igaz, a többiek orrát is egy futam alatt megszoktuk, sőt már az ausztrál szezonnyitót követően sem tartottuk olyan csúnyának, mint az előszezonbeli tesztekkor.

A McLaren az új szárnyat már egyébként a mugellói tesztek utolsó napján is tesztelte versenygépein, most azonban már élesben is bevetné az alakulat. Pontosabban Martin Whitmarsh szerint a pénteki szabadedzésen biztosan felkerülnek az autókra, ám, hogy az időmérőn vagy esetleg a futamon is ezzel versenyezne Button és Hamilton, az majd menet közben derül ki. A McLaren csapatfőnöke ugyanis kifejtette, hogy majd csak a pénteki gyakorlást követően döntenek az új orrkúpok további használatáról, de ettől függetlenül is nagy az esély alkalmazásukra. Martin Whitmarsh egyébként elárulta, hogy nem csupán magasabb lett az orrkúp, hanem tartóoszlopai is hosszabbak, sőt számtalan egyéb kisebb változást is kitalált hozzá a wokingi mérnöki gárda, mely igaz, ahogy fogalmazott, csak egy hajszálnyit, de az első szárnyat is módosította. A szakember kitért arra, hogy mindezt azért tette a fejlesztő csapat, hogy még több leszorítóerőt és kisebb légellenállást érjenek el versenygépeiken, és mint Whitmarsh elmondta, szinte a sok korlátozás miatt, mely az autók hátulját érintik már csak a versenygépek elején tud ezzel próbálkozni az istálló.

""

Ha végül úgy dönt a McLaren vezetése, hogy új orrkúppal küldik pályára az MP4-27-seket, akkor Button és Hamilton először fog találkozni ezzel a kialakítással használat közben. A két pilóta ugyanis nem vett részt a mugellói teszteken, míg Button Budapest belvárosában hajtotta meg a tavalyi versenygépét, addig Hamilton pihenhetett, közben pedig a két tesztpilóta, Oliver Turvey és Gary Paffet rótta az olasz pályán a köröket.

A szezonnyitón Buttonnak köszönhetően begyűjtött győzelem után eddig idén csak egyszer tudott nyerni a McLaren, igaz, mivel minden futamon új győztest avattunk, ezért ez nem is akkora szemrehányás. Ezzel együtt azonban a két brit pilóta szorgosan gyűjtögette a pontokat, bár a Bahreini Nagydíjat követően átvette a wokingiaktól a vezetést a Red Bull valamint Vettel. Azért panaszra nem lehet oka a McLarennek, mivel Hamilton csupán négy pont hátrányban követi az eddig 53 egységet bezsebelő Vettelt, a csapat pedig a konstruktőri táblázaton kilenc pont lemaradásban várja a Red Bull-t követve a spanyol folytatást. A hétvégi nagydíjjal kapcsolatban Martin Whitmars elárulta, továbbra is olyan tempós az autójuk, hogy megszerezheti vele valamelyik pilótájuk a pole-t, ám leszögezte, mivel a többiek is komoly fejlesztéseken vannak túl, ezért nem mer igazán jósolni.