""

Noha az elmúlt hetekben nem érkezett új hír Jules Bianchi állapotáról, az olasz Omnicorse most arról számolt be, hogy a jokkaicsi kórházban ápolt francia versenyzőt a közeljövőben talán Európába szállíthatják. A lap szerint Bianchi a Mie egyetemi kórházból Svájcba kerülhet, s azon a lausanne-i rehabilitációs klinikán helyezhetik el, amelybe Michael Schumachert is szállították az őt síbalesete után hónapokig ellátó grenoble-i kórházból.

Ahhoz, hogy a Marussia versenyzője elhagyja Japánt, ugyanakkor állapotának kellően stabilnak kell lennie, s komoly előkészületekre is szükség lesz a repülőúthoz – no meg a japán orvosok engedélyére. Az említett lap a bolognai kórház egyik idegsebészét, Nicholas Acciarrit is megkérdezte, aki elmondta: a légi úton történő utaztatáshoz fontos, hogy az agy járulékos tevékenységei stabilak legyenek, vagyis megfelelő legyen például Bianchi vérkeringése. „Bianchi fiatal férfi, és feltételezhetjük, hogy jó a vérkeringési rendszere. Ha a szükséges körülmények megvannak, kellő elővigyázatossággal és az intenzív ellátásához szükséges felszerelésekkel szerintem a Japánból Európába történő átszállítása vállalható” – vélekedett Acciarri.

Egy másik olasz lap, az Autosprint mindeközben Bianchi balesetének körülményeiről találgat, s azt állítja, talán a Marussia elektronikus fékrendszerének (brake by wire) is lehet köze a francia versenyző kicsúszásához. Az FIA továbbra is vizsgálódik a Szuzukában történtek kapcsán (erre egy külön bizottságot is felállított, melynek mások mellett Ross Brawn és Stefano Domenicali is a tagja), s a lap szerint a szövetség arra kérte a Marussiát, hogy bizonyos körülmények között is tesztelje fékrendszere működését.

Az elektronikus fékrendszert idén vezették be a Forma–1-ben, melynek célja a bonyolult energia-visszanyerő rendszer megfelelő feltöltése. Ezen újítás az idény során már számos problémát okozott különböző csapatoknak, a téli tesztidényben pedig nem egyszer furcsa kicsúszásokban is közrejátszott.

Az Autosprint kiemelte, egyes feltételezések szerint Bianchi autója Szuzukában sem a bukótérben, sem a pályán nem lassult, egy szemtanú szerint pedig nem voltak láthatóak a fékezésre utaló guminyomok az aszfalton. A lap végül hozzátette, talán az sem véletlen, hogy a szocsi versenyen Max Chilton Szocsiban egyelőre tisztázatlan okok miatt adta fel a küzdelmet.