A The Telegraph című brit napilap kedden arról írt, hogy az olasz cég a gumi belső falán kevlárra cseréli az eddigi acélszalagot. Ezt a módosítást a Pirelli már nagyjából egy hónappal ezelőtt, a Kanadai Nagydíjat megelőzően is elvégezte, akkor azonban a csapatok nem tudtak megegyezni egymással a megváltoztatott gumik használatáról, a Ferrari, a Lotus és a Force India ugyanis nem akarta ezeket feltenni az autóira.
A múlt vasárnapi Brit Nagydíjon történt négy bal hátsó és egy bal első defekt nyomán aztán a Nemzetközi Automobil Szövetség úgy döntött, az átdolgozott gumikat akkor is használhatják az istállók, ha ebbe nem mindegyik egyezik bele.
A módosítás hátterében az áll, hogy az acélszalag könnyebben és jobban melegszik fel, mint a kevlár, ez a hőmennyiség aztán átterjed a futófelületre, ezért a gumi a túlmelegedés miatt szétfoszlik vagy szétrobban. Azt ugyanakkor még mindig nem lehet tudni, hogy Silverstone-ban ez a jelenség okozta-e a defekteket. A Pirelli hétfő óta vizsgálja a lehetséges okokat, szerdán pedig a Német Nagydíj helyszínén, a Nürburgringen tárgyal az ügyben. A versenyzők nem zárták ki azt sem, hogy bojkottálják a világbajnoki futamot, ha addig nem történik változás a gumiproblémákkal kapcsolatban.
A vasárnapi német futam után három héttel Magyarországra látogat a Forma-1 mezőnye.