Forma-1: megszűnik a biztonsági autó utáni repülőrajt!
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kiadta a WMSC legutóbbi ülésén hozott szabályváltoztatásokat. Ezek szerint 2015-től csak négy erőforrás használható fel büntetlenül egy szezonban. Ha a naptárban több mint 20 verseny kap helyet, akkor ez a szám ötre fog növekedni. A motor komplett cseréjéért a versenyzőnek nem a bokszutcából, hanem a rajtrács végéről kell majd elrajtolnia.
Másik fontos változtatás, hogy hetente csak 65 órát lehet a szélcsatornában tölteni az eddigi 80 helyett. 30 óráról 25-re csökkentik azon órák számát, amikor légáramlatokkal fújják be a modellt. A CFD használatát 30 terraflopról 25 terraflopra csökkentik. Egy nap két alkalommal lehet igénybe venni a szélcsatornát, nem egy alkalommal, egy huzamban. A csapatok csak egy szélcsatornát használhatnak az év során, tehát véget ér a gyakorlat, miszerint bérelnek másik egységet.
Három szezon előtti teszt lesz, mindegyik négynapos. Ezek Európában zajlanak majd. 2016-ban csak két ilyen teszt lesz, mindkettő négynapos. Két szezonközi teszt kerül megrendezésre 2015-ben, mindkettő Európában, ezek kétnaposak. Az összesen négy napból kettőt fiatal versenyzőknek kell adni.
Emellett a biztonsági autós fázis utáni repülőrajt megszűnik, ehelyett a versenyzők mindig újra felsorakoznak a rajtrácsra, és állórajtot vesznek.