A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) az idei versenyévad előtt jelentette be, hogy 2014-ben az évad utolsó versenyén a pilóták kétszer annyi pontot kapnak, mint az azt megelőző viadalokon. Az új pontrendszer rengeteg kritikát kapott, mondván túlságosan mesterkélt és rendkívül igazságtalan a pilótákkal szemben. Az Abu-dzabi Nagydíj előtt ismét előtérbe került a duplapontos szabály, ami adott esetben komolyan befolyásolhatja a bajnoki címért folyó küzdelem végkimenetelét.
Noha a cím sorsa a tavaly érvényben lévő pontrendszerben is csak az utolsó versenyen dőlt volna el, a szezon során tíz futamgyőzelmet szerző Lewis Hamilton mégis nyugodtabban érkezhetett volna Abu-Dzabiba. A régi szisztéma szerint akkor is ő a bajnok, ha Nico Rosberg nyer, ő pedig hatodikként ér célba, most viszont ebben az esetben másodiknak kell lennie. Sokan egyébként attól tartanak, hogy a brit pilóta úgy veszíti el a küzdelmet, hogy jóval több futamgyőzelem került a neve mellé.
Az Autosport információi szerint jövőre ettől már senkinek sem kell tartania, hiszen a Stratégiai Munkacsoport hétvégi gyűlésén a szabály törlése is ott lesz a napirendi pontok között, a testület pedig jó eséllyel annak maradása ellen szavaz. Ha a munkacsoport elfogadj a javaslatot, az a Forma-1-bizottság, majd a Motorsport Világtanács elé kerül, ahol hivatalosan is visszaállíthatják a korábbi rendszert – ez elvileg nem több puszta formaságnál.
Legutóbb a Forma-1 Menedzsment elnöke, Berni Ecclestone is úgy nyilatkozott, hogy a szabály jelenlegi formájában „ostoba”, ezért nem bánja annak törlését. A korábbi szisztéma visszaállításának a Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff is örülne. "Senki sem szereti a duplapontokat. Legközelebb biztosan megvitatjuk majd; szerintem egyébként már Bernie sem szereti, szóval ez egy olyan dolog, amitől meg kell szabadulnunk a következő szezon előtt” – mondta az osztrák.