Forma 1 / Motorsport

Forma 1: itt a jövő évi naptár, azt is tudni mikor lesz verseny a Hungaroringen

  

Szerdán Franciaország fővárosában ülésezett az FIA legmagasabb rangú döntéshozó testülete, melynek tagjai több kategória jövőjéről is egyeztettek. Ami a Forma–1-et illeti, több olyan szabálymódosítást is elfogadtak, amiről korábban több jól értesült lap is beszámolt már (ők még arról adtak hírt, hogy a csapatok és a sport vezetői áldásukat adták a változtatásokra).
 
 
Mostantól tehát hivatalos, hogy a következő szezontól esős körülmények között a biztonsági autó mögötti rajtokat követően is állórajttal indítják újra a mezőnyt az eddig megszokott repülő rajtokkal szemben. Ezt elsősorban az idei repülő rajtos futamokat ért kritikák miatt vezették be. Szintén biztos már, hogy az első öt versenyen a Pirelli határozza meg a csapatok helyett, melyik gumitípusból hányat használhatnak a hétvége során. Az olaszok döntése értelmében 7-et kapnak a hétvége leglágyabb, 4-et a közepes és 2-t a legkeményebb keverékéből.
 
 
Eldőlt az is, hogy 2017-ben vége a motorcserékkel való trükközésnek. Eddig egy hétvége során az erőforrást cserélő csapat akkor is csak egy hátrasorolásos büntetést kapott, ha többször is motort cserélt, jövőre azonban a csere után már csak a legutóbb használt egységet vethetik be a csapatok büntetlenül a következő alkalommal. Vagyis az, aki a rövid ideig használt, majd félretett új motort valamely későbbi versenyen is beépíti az autóba, az újra büntetést kap. A sisakfestéseket jövőre sem lehet folyamatosan változtatni (így akarják elérni, hogy azok felismerhetők maradjanak), egy pilóta azonban egy alkalommal módosíthat (erre már idén is láttunk példát). Továbbá akkor is lecserélheti az addig használt dizájnt, ha év közben csapatot vált.
 
 
A WMSC ma kiadta az első előzetes versenynaptárat is a 2017-es évhez: ez nagyjából megegyezik a korábban megszellőztetettel, igaz, a Kínai Nagydíj egy héttel későbbre került, a szingapúri pedig helyet cserélt a malájjal. Három verseny eközben kérdőjellel (csillaggal) szerepel: Németországban a Nürburgring lenne a soros futamhelyszín, a pálya azonban anyagi gondokkal küzd, a Hockenheimring pedig nem biztos, hogy bevállalja a folyamatos rendező szerepét. Brazíliában és Kanadában eközben a pálya felújításával kapcsolatos munkálatok csúszása okoz gondot.
 
 


A 2017-es szezon előzetes versenynaptára 
 
március 26. – Ausztrál Nagydíj (Albert Park)
 
április 9. – Kínai Nagydíj (Sanghaj)
 
április 16. – Bahreini Nagydíj (Szahír)
 
április 30. – Orosz Nagydíj (Szocsi)
 
május 14. – Spanyol Nagydíj (Barcelona)
 
május 28. – Monacói Nagydíj (Monte-Carlo)
 
június 11. – Kanadai Nagydíj (Montréal) *
 
június 18. – Európa Nagydíj (Azerbajdzsán, Baku)
 
július 2. – Osztrák Nagydíj (Spielberg)
 
július 9. – Brit Nagydíj (Silverstone)
 
július 23. – Magyar Nagydíj (Hungaroring)
 
július 30. – Német Nagydíj (Hockenheim) *
 
augusztus 27. – Belga Nagydíj (Spa)
 
szeptember 3. – Olasz Nagydíj (Monza)
 
szeptember 17. – Maláj Nagydíj (Sepang)
 
október 1. – Szingapúri Nagydíj (Marina Bay)
 
október 8. – Japán Nagydíj (Szuzuka)
 
október 22. – USA Nagydíj (Austin)
 
november 5. – Mexikói Nagydíj (Mexikóváros)
 
november 12. – Brazil Nagydíj (Interlagos)
 
november 26. – Abu-dzabi Nagydíj (Jasz Marina)
 
* megerősítésre vár