Forma-1: Hamilton és Rosberg is úgy érzi, neki kedveznek az új szabályok
A hétvégi Szingapúri Nagydíjtól kezdve az FIA szigorúan figyeli, a mérnökök és a versenyzők miről beszélgetnek a csapatrádión keresztül. Mostantól az utóbbi résztvevők dolga ugyanis eldönteni, mikor milyen kapcsolókat milyen állásba tekerjenek, s miként változtassák a motor, az üzemanyag-fogyasztás beállításait.
A bajnoki címért csatázó Nico Rosberg és Lewis Hamilton üdvözli a változtatást, s mindketten meg vannak győződve róla, hogy jobban boldogulnak majd az új körülmények között, mint ellenfelük. A kérdésre, szerinte profitálhat-e az újításból csapattársával szemben, Hamilton igennel felelt. „Remélem, így lesz. Emlékszem a gokartos időkre. A gokartozásban az a legklasszabb, hogy nincsenek adataid, tehát senki sem láthatja, hol vagy igazán gyors. Talán ezzel egyet lépünk ebbe az irányba, mivel most rengeteg adat áll rendelkezésünkre, és mindent láthatunk, mindent, amit csinálok, az összes trükkömet. Minden versenyző így van ezzel a csapattársa esetében, de a mostani változással talán egy lépést tettünk a másik irányba” – érvelt Hamilton a Sky Sportsnak egy szingapúri szponzoreseményen.
„Amikor a pályán vagy, mindig ügyelsz a gumikra, igyekszel megtalálni a tökéletes egyensúlyt, de olykor ez nem tökéletes, és úgy veszítesz némi időt a kanyarokban, hogy nem is tudatosul benned. Csak azt látod, hogy csökken a különbség. Ezért szoktunk segítséget kérni a mérnökeinktől. De nagyon tetszik, hogy mostantól magunkra maradunk. Ez olyan, mint a gokartos időkben volt. Visszatérünk a régi időkhöz” – örvendezett 2008 bajnoka.
Rosberg szerint a szigorítás komoly változást jelent. „Szerintem ez így sokkal érdekesebb lesz, mivel már egy ideje hozzászoktunk, hogy mindenről kommunikálunk egymással. Most viszont csak az eddigieknek úgy húsz százalékáról beszélhetünk. Ez tehát jelentős változás. Tegnap Brackleyben szimulátoroztam egész nap, hogy gyakoroljam a különböző folyamatokat, mert sok mindenre kell emlékeznem. De szerintem ez igazán jó változás” – fogalmazott a bajnokság éllovasa.
Majd egy konkrét példával szemléltette, milyen következményei lehetnek a rádióforgalom korlátozásának. „Most rajtunk múlik, hogyan gazdálkodunk az üzemanyaggal, rajtunk múlik, miként használjuk az előzésgombot a csatáknál. Például korábban voltak olyan versenyek idén, ahol Lewis mögött voltam, próbáltam megelőzni őt, és a mérnökei remek munkát végeztek, mert valahányszor megnyomtam az előzésgombomat, ők figyelmeztették, hogy tegye ugyanezt. Emiatt gyakran mindketten egyszerre használtuk azt, így nem volt közöttünk különbség. Ez talán Bahreinben vagy Barcelonában volt – vagy mindkét helyen” – tekintett vissza Rosberg.
Majd a kérdésre, szerinte emiatt úszott-e el a győzelme ezen versenyeken, hozzátette: „Nem, ezt lehetetlen megmondani, de nyilvánvalóan olyan tényező volt, amit sajnáltam. Itt nem rajtunk múlt, nem úgy használtuk a gombokat, ahogyan akartuk. Ez a helyzet viszont most teljesen megváltozik, mert magunkra maradunk, és nekünk kell boldogulnunk.”