Forma-1 / Motorsport

Forma-1: ellopnák a Mercedes különleges hátsószárnyát

""

Sok vitát kavart a Mercedes istálló szuper DRS-nek nevezett hátsószárnya, amit némi vizsgálódás után kétszer is szabályosnak ítélt a Nemzetközi Automobil Szövetség, mely végül a múlt hétvégi kínai futam előtt hivatalosan is legálisnak nevezte Schumacherék istállójának megoldását. Mindezt követően pedig több csapat is jelezte, akkor elképzelhető, hogy lemásolják a Mercedes W03-as kódjelű versenygépének hátsószárnyát. Ezen gondolkodik a Ferrari és a McLaren csapata is, sőt legnagyobb meglepetésre, a sanghaji nagydíjon ez ellen hivatalosan is óvást benyújtó Lotus is. Utóbbi ráadásul hozzátette, hogy továbbfejleszti ezt a megoldást, és azt szerelheti majd fel Räikkönen és Grosjean autójára.

Mint korábban már mi is ismertettük, a Mercedes mérnökei úgy alakították ki versenygépük hátsószárnyát, hogy a DRS-zónában annak felnyitását követően a véglapon kinyílik két rés, ami egy elvezető rendszeren keresztül levegőt jutat el az első szárnyig az autó alatt. Ezáltal pedig csökken a kocsi légellenállása és nő a versenygép végsebessége.

""

Végül azonban az FIA sportfelügyelők szerint az eszköz passzív alkatrész, így pedig alkalmazható. Eric Boullier, a megoldást legjobban ellenző Lotus csapatfőnöke a szövetség állásfoglalását követően elárulta, hogy mindazt tiszteletben tartja, és pozitívuma, hogy így legalább a többiek is kifejleszthetik saját, esetleg még kreatívabb légterelőit. Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója egyszerűen bevallotta, hogy már régóta figyelik a Mercedes hátsó szárnyát, amin innentől kezdve ők is elkezdenek dolgozni. Hasonlóan látja lemásolás lehetőségét a McLaren főmérnöke, Paddy Lowe is, aki viszont egyelőre még nem száz százalékig biztos abban, hogy tényleg alkalmazza is majd ezt a wokingi alakulat.

Az új hátsó légterelők bevetését leghamarabb a május 13-ai Spanyol Nagydíjon vethetik be a csapatok, többen ugyanis már jelezték, hogy az első európai futamra több új fejlesztéssel készülnek. Így a Ferrari is, mely jó néhány újítást tervez az eddig nem éppen versenyképes F2012-es kódjelű versenygépén, mellyel Alonso azért megnyerte a sepangi versenyt.