Forma-1 / Motorsport

Forma-1: csapatutasításokat hozhat Hamilton és Rosberg belga csörtéje

""

A Mercedes év eleje óta ragaszkodik azon elvéhez, hogy hagyja szabadon küzdeni egymással két versenyzőjét. Noha ebből az idény során már több alkalommal is támadt konfliktus házon belül, Toto Wolffék úgy érezték, kezükben tartják a gyeplőt. Spában azonban ütközés lett Lewis Hamilton és Nico Rosberg csatájának a végkimenetele – ami a csapat számára mindig is a határt jelentette.

A csapat sportigazgatója a megbeszélés után beszámolt az újabb fejleményekről. "Az indulatok nem csillapodtak, továbbra is forrnak. A megbeszélésen is összecsaptak, de most higgadtan kell elemeznünk. A pillanat hevében olykor olyan dolgokat mond az ember, amik kicsit túl kemények” – mondta Wolff az ORF televíziónak.

"Versenybalesetek történhetnek. Versenybalesetnek a csapattársak között nem szabadna történniük. Versenybaleset egy negyvennégy körös verseny második körében két domináns autó között – ez képtelenség. Újabb győzelmet buktunk el. Egy kettős győzelmet. Újra vita van a versenyzők között.”

"Tudat alatt mindig tartottam ettől, mindig is számoltam azzal, hogy ide jutunk. Talán korábban jött, mint vártam. A szezon második felében intenzívebbé válik a csata. Nagyobb erővel kell kontrollálnunk az eseményeket.”

Wolff elmondta, mivel nő a tét, a veszteség is egyre nagyobb lehet, ezért át kell gondolniuk eddigi filozófiájukat. "Valamennyien szurkolók vagyunk. Tartozunk annyival a külvilágnak és magunknak is, hogy hagyjuk szabadon versenyezni őket. Ez a filozófia viszont ma oda vezetett, hogy a Mercedes sok pontot bukott. Nem akarunk olyan helyzetbe kerülni Abu-Dzabiban, hogy elveszítjük a bajnokságot, csak mert rajongói vagyunk a versenyzésnek. Itt nagy a tét. Egy dolog szép versenyzést látni és élvezni a kemény csatákat, de ha az ember a szezon végén idiótának tűnik, mert túl kemény volt a csata, akkor semmit sem nyertünk.”

Vajon mindez a csapatutasítás alkalmazását jelenti hasonló esetekben? "Sajnos előfordulhat” – mondja Wolff. "Utáljuk a csapatutasítás szót. De most erről vitázunk. Mit tehetnénk? Adjunk egy taslit, és mondjuk azt, hogy rossz fiúk, nem szabad többet autóversenyeznetek? Ha ezt tesszük, újra megtörténik. Azt hittük, mindketten értik ezt, de most megtörtént, tehát szabályozásra van szükségünk” – nyilatkozta Wolff.

Az Auto Motor und Sport információi szerint azonban ezen kérdésben még korántsem született egyezség házon belül. A csapat nem akar elhamarkodott döntést hozni, Niki Lauda ráadásul továbbra is a szabad versengés híve. Az elkövetkező napokon vélhetően még számos megbeszélés vár a Mercedes tagjaira, s a következő futamra vélhetően meg is hozzák a súlyos döntést.