Az FIA múlt héten valamennyi csapatot arról tájékoztatta, hogy miután a szabálykönyvben (saját pontatlanságuk miatt) nem szerepel konkrét homologizációs határidő, 2015-ben a szezon közben is lehetőségük nyílik az erőforrások fejlesztésére. Mivel azonban idén a Honda új gyártóként érkezik, rájuk továbbra is a február 28-i határidő vonatkozik, azaz ugyanúgy a szezonkezdés előtt véglegesíteniük kell motorjukat, ahogyan egy éve valamennyi gyártónak.
A japánok nem nézik jó szemmel a dolgok alakulását, s ezért tárgyalást kezdeményeztek a Nemzetközi Automobil Szövetséggel, hogy gondolják újra helyzetüket. "A Honda a sport és a szurkolók érdekében hisz a sportszerű versengésben. A McLaren-Honda ezért felvette a kapcsolatot az FIA-val ezen problémát illetően, de ennek részleteiről jelenleg semmit sem árulhatunk el” – nyilatkozta a japán gyártó a Crash-nek.
Az F1-es motorgyártók kedden Genfben üléseztek, ahol a 2016-os és az azt követő szabályokról, motorformuláról egyeztettek. Noha a napirendi pontok között a 2015-ös motorfejlesztés kérdése nem szerepelt, a hírek szerint a Honda mégis felvetette a témát a megbeszélésen. Az olasz Autosprint úgy tudja, mindezek után az FIA hajlik újragondolni álláspontját az üggyel kapcsolatban. "A Hondát meghallgatták. A genfi találkozón az FIA úgy döntött, újragondolja a Honda helyzetét – írta a lap munkatársa, Roberto Chinchero. – Aggályaik megismerése után a kérdést egyelőre nyitva hagyták, s várhatóan csak a gyártókkal való későbbi egyeztetés után tisztázzák azt, két héten belül.”
A Honda mindemellett azért igyekszik biztosra menni, s állítólag B-tervvel is készül. "Ha az FIA ragaszkodik jelenlegi álláspontjához, a McLaren valamennyi technikai újítás ellen óvást nyújthat be, amit más gyártók pályára visznek, mégpedig arra hivatkozva, hogy a szabályok tiltják az egy éven belüli többszöri egységesítést” – írja az olasz újságíró.