""

A japánok már idén rajthoz állnak pár bemutatkozó versenyen, és egyből beindultak a találgatások, miszerint a túraautós tapasztalat az első lépés lehet a királykategóriás visszatéréshez.

A Honda 2008 végén szállt ki a Forma-1-ből, és nemrég jelentették be, hogy a Túraautó Világbajnokságban térnek vissza gyári csapattal. Mivel a bajnokság versenyautóit 1,6 literes, turbótöltésű és közvetlen befecskendezéses benzinmotorok hajtják, egyesek máris azzal számolnak, hogy a cég hamarosan ismét szemezni fog a Forma-1-gyel. Mint ismeretes, 2014-től jönnek az 1,6 lites V6 turbók.

A Honda nem tagadja, hogy először egy megfelelő alapot akarnak kiépíteni a WTCC-re szánt motorral, melyet később akár más bajnokságokban is bevetnének. Masahiro Matsumoto és Kazuo Sakurahara, a Honda motorfejlesztő mérnökei hangsúlyozták, hogy most tényleg az alapok letétele a cél, és utána jöhet a teljes túraautó szezon 2013-ban.

Hiszünk benne, és úgy gondoljuk, a WTCC számára szánt 1,6 literes turbó kifejlesztésével nyerünk a tudást és a technológiát illetően, mely a következő lépésben pozitív hatással lehet egy Forma-1-es motor kifejlesztésére” – idézte a szakembereket a Motorsport-Total.

""

Természetesen csak akkor, amennyiben a jövőben el akarjuk kötelezni magunkat a Forma-1 iránt.”

Mindenesetre egy nagy kihívást jelent a Honda számára megtervezni egy ilyen motort. A jövőben nagyon sokat fogunk profitálni ebből a fejlesztésből – az utcai autók esetében és a versenypályán is.”

Már a WTCC motorok és a Forma-1-es erőforrások felhasználási területe között is nagy különbségek vannak” – hangsúlyozták a szakemberek, hogy a nagy vonalakban hasonló formula ellenére óriási különbségek vannak a két sport között.