Forma-1: a Williamsnél is női csapatvezető lehet!
Claire már évek óta a családi istálló alkalmazásában állt, ahol elsősorban a marketing-feladatokért volt felelős, amit továbbra is megtart, de mostani előléptetése sokak számára egyértelművé tette, hogy a 70. életévén is túllévő Frank Williams visszavonulása után is a családban szeretné tartani az 1970-es évek óta futó vállalkozást.
Frank és nemrég elhunyt felesége, Virginia mindig igyekeztek távol tartani Claire-t és két fiútestvérét a sporttól, és szerették volna, ha mindannyian a saját útjukat járnák az életben.
"Gyerekként nem utaztunk el túl sok versenyre – mesélte Claire az Autosportnak, aki végül mégis a csapatban való szerepvállalás mellett döntött. – Emlékszem, hogy egyszer ott voltunk Silverstone-ban, ami igazán nagy dolognak számított, de a sportot mindig apa munkahelyeként kezeltük, ahova nem illik magával cipelnie a feleségét és a gyerekeit.”
"Mindig is szerettem volna itt dolgozni, de sokáig nem volt rá lehetőségem. Most viszont már nem is tudom elképzelni, mi mást is csinálhatnék ehelyett. Nem jut eszembe semmi, ami jobb lenne ennél.”
Claire Williams tudja, ha jól végzi a dolgát, egy napon akár ő lehet majd az istálló első számú embere, egyelőre azonban még nem biztos benne, hogy alkalmas lesz-e a feladatra, hogy a Saubert irányító Monisha Kaltenborn után a Forma-1 második női csapatvezetőjévé váljon.
"Az én nézőpontomból ez az utódlás elég kényes kérdés, mindenekelőtt azért, mert az apámról van szó, és elég furcsa belegondolni, hogy egyszer majd nem lesz itt. Remélem, hogy örökké a csapat élén marad” – folytatta.
"Ha az ember Frank gyereke, akkor mindenekelőtt teljesen biztos akar lenni afelől, hogy képes átvenni ezt a szerepet, hiszen mindez hatalmas felelősséget jelen. Láthattuk már korábban nagy vállalatoknál, hogy ez a rendszer nem feltétlenül működőképes.”
"Egyes esetekben persze beválhat, viszont én egyszerűen még nem tudom, hogy képes leszek-e rá.”
Nem biztos azonban, hogy Frank Williams mindvégig saját lányában látta az utódját, az elmúlt időszakban ugyanis több olyan kulcsszereplő is távozott az istállótól, akikben már az új csapatfőnök személyét látta a közvélemény. Sam Michael nagyjából két éve köszönt le technikai igazgatói posztjáról és csatlakozott a McLarenhez; az elnöki szerepkört betöltő Adam Parr tavaly politikai viszályok következtében hagyta el nagy hirtelenséggel a sportot, a tél folyamán pedig a csapatban egyre szélesebb szerepkört kapó Toto Wolff is dobbantott, hogy a Mercedes sportigazgatói ajánlatát fogadja el. Mindezek pedig jelentős személyi változtatásokat vontak maguk után.
"Az elmúlt 18 hónapban olyan dolgok történtek, amelyeknek köszönhetően egy vákuum jött létre a csapaton belül, amit be kellett tölteni – magyarázta Claire Williams. – Többen is rám gondoltak, és ekkor azt éreztem, hogy ha én nem fogom megcsinálni, akkor senki más nem fogja.”
"Különösen hangozhat, de a Williams csapat szép életet biztosított eddig számunkra, és most fontos, hogy én is tegyek érte valamit. A felelősségemnek érzem. Nem ülhetek csak otthon, miközben learatom másvalaki kemény munkájának a gyümölcsét.”
A csapaton belüli megnövekedett felelősség persze magasabb fizetéssel is jár, de az Autosport kérdésére Claire viccesen reagálva elmondta, sokkal nehezebben tárgyal apjával a fizetésemelésről, mint a szponzorokkal a támogatás összegéről.
"Nem vagyok valami jó a pénzkérésben! Gyerekkoromban sem voltam képes zsebpénzt kérni a szüleimtől” – mondta nevetve.