„Ezek a legrosszabb esőgumik, amiket valaha is használtam” – mondta csalódottan Adrian Sutil a BBC-nek, miután már a Q1-ben búcsúzni kényszerült a sepangi időmérő edzésen. A német versenyzőnek a Marcus Ericsson által „előcsalt” piros zászló miatt esélye sem volt arra, hogy javítson addigi idején, s bekerüljön a legjobb 16-ba, ám szerinte az esőgumiknak is nagy szerepe volt abban, hogy végül nem tudta megfelelő tempóban körbevinni autóját a vizes pályán.
Sutil úgy véli, a Pirelli 2014-re módosított, több vizet kiszorító esőgumijai egyszerűen nem elég jók az idén alacsonyabb leszorítóerővel rendelkező autókhoz. „Nem elég, hogy 20-30 százalékkal csökkent a leszorítóerő mértéke a szabályok miatt, ráadásként a létező legkeményebb gumit bocsátják rendelkezésünkre. Keményebbé tették a gumikat, hogy igazodjanak a leszorítóerőhöz, de közben elvesztettük a tapadást. És esőben egyáltalán nincs tapadásunk, csak egy pocsék esőgumink. Ez nem csak nálunk probléma, elég megnézni a fedélzeti kamerás felvételeket, és látható más autóknál is: olyan, mintha raliznánk” – panaszkodott a német.
Williamses kollégája, Felipe Massa pedig osztja véleményét. „Nem szeretem ezeket a gumikat. Kimész az első körben, akkor a legjobbak, aztán egyre lassulsz, mivel nincs tapadásuk. Az esős gumi kopása és viselkedése egyáltalán nem jó” – vélekedett a brazil, akinek autója egyébként is nehezen vezethető esős körülmények között.
Jenson Button úgy véli, egy Malajziánál hűvösebb helyszínen az esőgumik felmelegítése még nehezebb feladat lehet. „Ilyen nagy a forgatónyomaték mellett nehéz felmelegíteni a gumikat. Nem hiszem, hogy valaha is láttam autókat ennyire csúszkálni, mint ma. És bele se merek gondolni, mi lesz, ha hűvösebb lesz az idő” – mondta 2009 bajnoka.
Más versenyzők mindeközben úgy vélik, a sok csúszkálás elsősorban az új motorok korábbinál eltérő erőleadásának az eredménye. „Szerintem nincs akkora különbség. Egyszerűen csak nagyobb nyomaték áll rendelkezésünkre, ezért nehezebb a dolgunk a kanyarok kijáratánál” – vélekedik Nico Rosberg.
Romain Grosjean pedig hozzáteszi: „Ezen a pályán különösen nehéz, nagyon sok helyen áll a víz. Tudjuk, hogy talán nem ezek a valaha volt legjobb esőgumik, de nem érzek nagy különbséget a korábbiakhoz képest. Vezettünk esős és köztes gumin, és nem úszott meg nagyon az autó, tehát szerintem biztonságosak.”