Ha minden a papírforma szerint alakult, Nico Hülkenberg egy új rekord birtokosává válik Szingapúrban. A mostani a 129. Forma–1-es versenye lesz, és amennyiben annak végén nem dobogós helyen inti őt le a kockás zászló, Adrian Sutilt megelőzve ő lesz az a versenyző, aki mindenkinél több futamot teljesített úgy, hogy közben egyszer sem került a legjobb háromba. Fájó statisztika ez a királykategóriában 2010-ben bemutatkozó német számára, akit főnöke, Cyril Abiteboul nemrég a mezőny egyik legjobb időmérős specialistájának nevezett, és akiről sokan tartják úgy a paddockban, hogy jóval többet érdemelne ennél. Nem ő azonban az egyetlen szomorú sorsú versenyző, akinek neve nem kívánt rekordokkal forrhat egybe. A válogatást az m4sport.hu tette közzé.
A legismertebb ilyen csúcstartót Stirling Mossnak hívják, akit 16 futamgyőzelme ellenére egyszer sem avattak bajnokká, ellenben négy alkalommal lett második az összetettben. Őt legalább minden idők egyik legjobb nem-bajnok versenyzőjeként tartják számon, elismertségéről pedig lovagi címe is sokat elárul.
Nála nagyobb „pechvogel” Nick Heidfeld. A német versenyzőnek 183 futamán 13 alkalommal is kijutott a pezsgőzésből, ám egyszer sem nyert futamot. Nála több dobogós helyezéssel ezt senki más nem mondhatta el magáról.
Balszerencsés figurának számított Andrea de Cesaris is. A darabos stílusáról és baleseteiről is híres olasznak összesen 208 futam jutott az F1-ben, és bár a dobogót ő is megjárta 5 alkalommal, futamgyőzelem híján a legtöbb győzelem nélkül teljesített verseny rekordjának birtokosa lett. De kijutott neki egy másik csúcsból is: a több mint kétszáz versenyéből összesen 148-at (!) volt kénytelen föladni, ezzel pedig minden idők legtöbbször kieső versenyzője is. Ezek után már aligha meglepő, hogy a sorozatos kiesések terén is csúcstartó 22 egymást követő célba nem éréssel.
Az aktuális mezőny egy másik tagja is tulajdonosa egy negatív rekordnak. Sergio Pérez minden idők legtöbb pontját szerző nem-futamgyőztes versenyzője. 425 egységet számlál már az első sikerére váró mexikói, ám ezen rekordját árnyalja, hogy a 2010-es évek előtt még csupán 10 pontokat osztottak a győzelmekért 25 helyett, ráadásul évtizedekig csak az első 6 helyezettet jutalmazták. Számára reményt jelenthet, hogy egy éve ilyenkor még Valtteri Bottas tartotta ezt a csúcsot, aki azóta viszont már kétszeres futamgyőztesnek vallhatja magát.
Hülkenberg eddigi legnagyobb eredményét a 2010-es interlagosi pole pozíciója jelenti az F1-ben. Ilyen tekintetben máris szerencsésebb, mint Martin Brundle és Johnny Herbert, akik úgy teljesítettek 165 futamot, hogy sosem rajtolhattak a mezőny elejéről. Előbbi brit ráadásul abban is csúcstartó, hogy 58 versenyen keresztül egyszer sem vezette a mezőnyt.
Chris Amon ezzel szemben összesen 183 kört töltött az első helyen (4 versenyen), mégsem jutott neki még csak egy futamgyőzelem sem. Rekordjának szomorú mivoltáról sokat elmond, hogy Phil Hill 172 élen megtett körével eközben három futamgyőzelmet aratott, és 1961 világbajnoka lett.
Hasonló mutatóval rendelkezik Teo Fabi is, akinek sikerült három alkalommal is úgy a pole pozícióból rajtolnia, hogy aztán egyetlen kör sem végződött az ő vezetésével. Másodjára, 1986-ban Ausztriában azt követően füstölt el a motorja, hogy az élre állt, ám a célvonalat már nem sikerült átszelnie…
Ha már peches olaszok, Jarno Trulli minden idők legtöbb első körös kiesésének (14) birtokosa, míg az összesen 51 versenyt teljesítő Luca Badoernél többször senki sem próbálkozott hiába az F1-es pontszerzéssel.
Speciális rekordot állított fel a szintén olasz Claudio Langes is, aki 1990-ben 14 alkalommal vett részt előkvalifikáción, ám egyetlen alkalommal sem járt sikerrel.
Narain Kathikeyan eközben minden idők legrosszabb helyezettje lett. Igen, ilyen is van. A sportág történetében a 2011-es valenciai Európa Nagydíjon ért célba a legtöbb autó, 24, s mivel az indiai lett ennek a versenynek az utolsó helyezettje, elmondhatja magáról, hogy olyan rossz pozíciót is szerzett, amilyet még soha senki.
De hogy ne csak peches embereket említsünk: a számos pozitív rekordot elhódító Sebastian Vettelnek is becsúszott egy kis hiba. 2006-ban a Török Nagydíjon élete első F1-es edzésnapját teljesítette a BMW-Sauberrel, és mindössze hat másodperc elég volt számára ahhoz, hogy a délutáni gyakorláson máris begyűjtse első F1-es büntetését. Gyorshajtásért meszelték el…
Ezek után ki-ki helyezze el tetszése szerint a balszerencsésségi skálán Hülkenberget.