Forma 1 / Motorsport

Forma 1: a GP2 szint azért még távol van

""

A bahreini teszthét eddigi legjobb időeredménye Kevin Magnussen nevéhez fűződik. A dán versenyző a csütörtöki napon 1:34,910 másodperces körével végzett az eredménylista élén, mely két másodperccel jobb idő a tavalyi Bahreini Nagydíjon elért leggyorsabb körnél, és 2,6 másodperccel gyengébb az ugyanazon hétvégén pole-t érő eredménynél.

Miközben Jerez után többen már amiatt kezdtek aggódni, hogy a 2014-es autók túlságosan lassúak lesznek, s hamarosan a GP2-es autók is vetekedhetnek majd az F1-esek teljesítményével, a versenyzők egy része most már úgy véli, talán a vártnál is hamarabb 2013-as tempóra gyorsulnak. „Év végén már elérjük a 2013-as idők szintjét. Nem kell tartani attól, hogy olyan lassúak leszünk, mint a GP2-es autók” – fogalmazott Valtteri Bottas, a Williams versenyzője az Auto Motor und Sportnak.

Nico Hülkenberg hasonlóan vélekedett: „Nem számít, milyen szabályváltozások voltak, a mérnökök mindig rájönnek arra, mikét találják meg az elveszett időt. És most még nagyon az elején járunk ennek” – idézte szavait a Speedweek.

Az eddigi leggyorsabb kör birtokosa, Kevin Magnussen pedig hozzátette, ő sosem hitte, hogy túl lassúak lesznek az F1-es autók. „Sosem gondoltam úgy, hogy öt másodperccel lassabbak leszünk, mint egy évvel ezelőtt. Nem kell sok idő, és visszatérünk a régi F1-es időeredményekhez” – mondta. „A mostani köridők nincsenek messze a tavalyiaktól. Szerintem még biztosan gyorsabbak leszünk ennél. Az új autók véleményem szerint hamarosan utolérik a régieket az idők szempontjából. Még sokat fogunk fejlődni, Ausztráliáig sok minden érkezik még a kocsira. Keményen kell dolgoznunk, és minden téren javulnunk. De jelenleg egyáltalán nem tűnik rossznak a helyzet. A legjobb időktől persze még nem ragadtatom el magam – továbbra is teljes erőbedobással dolgozunk.”

""

Ami Magnussen tegnapi körét illeti, egyébként érdemes kiemelni, hogy a dán versenyző azt a szuperlágy gumin érte el. Noha a Pirelli eredetileg ezen keveréket nem kívánta tesztelni a sivatagi pályán (vélhetően úgysem használják a Bahreini Nagydíjon), a csapatoknak lehetősége volt kérni ezen típusból is. A Mercedes nem élt a lehetőséggel, így a csapatnál egyelőre azt sem tudják, ők képesek lettek volna-e hasonló teljesítményre. Nico Rosberg tegnapi leggyorsabb körét a közepes keveréken futotta, s az 2,055 másodperccel volt lassabb a McLaren legjobbjánál – ami egyes vélemények szerint nagyjából éppen megfelel a két keverék között meglévő időkülönbségnek.

A csapat tanácsadója, Niki Lauda viszont nem kíván belemenni efféle találgatásokba. „A teszt a tesztelésre való, ahhoz hogy a teljes képet lásd, rá kell jönnöd, mire képesek az egyes gumik. Én is szeretném tudni, vajon a szuperlágy gumival, képesek lennénk olyan időkre, mint Magnussen. Hogy egyszerűen azt mondjuk, a szuperlágy és a közepes keverék között két másodperc az eltérés, az nekem kevés” – fogalmazott Lauda, akinek csapata később vélhetően maga is kér pár szuperlágy szettet a Pirellitől.

Ami a csütörtök többi idejét illeti, a napot a második helyen záró Nico Hülkenberg és a harmadik Fernando Alonso az Auto Motor und Sport szerint a lágy keveréken voltak másfél másodperccel lassabbak Magnussennél, míg a 2013-as verseny 1:36,961-es leggyorsabb ideje a kemény, az 1:32,330-as pole-kör pedig a közepes keveréken született. A mostani köridők tavalyiakkal való összevetését ugyanakkor nehezíti, hogy Pirelli azóta többször is változtatott gumijai szerkezetén és összetételén is.

Azok számára pedig, akik még így sem hisznek a gyorsulásban jó hír, hogy a csapatok a pénteki napon már délelőtt is gyorsabbak voltak a tegnapinál.