Forma-1: a Caterham is bejelentette 2014-es pilótáit
Amint az várható volt, a Caterham kedden bejelentette, két új versenyzővel, Kobajasi Kamuival és Marcus Ericssonnal vág neki a 2014-es bajnoki küzdelemnek. Az F1-ben 2009-ben a Toyotával bemutatkozó (két futamon vett részt), majd ezt követően három szezonon át a Sauber erősítő Kobajasi alkalmazása mellett elsősorban rutinja szólt. Ám a hírek szerint némi szponzori támogatást (nagyjából hatmillió eurót) is hozott magával Leafieldbe. „Nagyszerű érzés újra Forma–1-es versenyzőnek lenni, és nagyon örülök, hogy a Caterhammel térhetek vissza. A tárgyalásaink során mindvégig lenyűgözött, hogy a csapat milyen szép célokat tűzött maga elé, és hogy már mennyit áldozott azok elérésére. Először nem sokkal karácsony előtt látogattam el a leafieldi gyárba, és már akkor éreztem, mennyire vágynak itt a sikerre, a fejlődésre. Amit eddig láttam, abból az derült ki számomra, hogy a Caterhamnél minden adott ahhoz, hogy idén és a következő szezonokban tovább fejlődjünk” – fogalmazott Kobajasi, aki eddig hatvan F1-es versenye során összesen egy dobogós helyezést szerzett. A Sauber színeiben a 2012-es Japán Nagydíjon hazai közönségét örvendeztette meg egy harmadik hellyel.
A 2013-as szezont a Ferrari GT-csapatában a WEC-ben végigversenyző japán idei csapattársa egy újonc svéd, Marcus Ericsson lesz. „Nagyon hálás vagyok a mai napon azoknak, akik segítettem a Forma–1-be kerülni. A Caterham-istálló segítségével mutatkozhatok be a Forma–1-ben 2014-ben, és máris nagyon izgatott vagyok a közelgő első teszt, valamint az első, ausztráliai verseny miatt” – fogalmazott a 23 esztendős versenyző.
Ericsson az elmúlt négy szezont a GP2-es sorozatban versenyezte végig, legjobb eredményét a tavalyi összetettbeli hatodik helyezése jelentette a DAMS-csapattal. A svéd összesen három futamot nyert az utánpótlás-bajnokságban, 2007-ben a brit Forma–BMW, 2009-ben pedig a japán Forma–3 bajnoka volt. Utóbbi szezon végén egyébként a Forma–1-es Brawn GP csapattól is tesztlehetőséget kapott: Mike Conway társaságában akkor három napon át körözhetett Jerezben. F1-es bemutatkozására mindazonáltal a hírek szerint elsősorban nem múltbéli eredményei, sokkal inkább a nagyjából tízmillió euróra becsült szponzori támogatása révén kerülhet sor. Ericsson egyébként Stefan Johansson 1991-es szereplése óta az első svéd a Forma–1 mezőnyében.
A Caterham a mai napon azt is bejelentette, hogy az istálló munkáját idén az eddig is tartalékversenyzői státuszban lévő amerikai Alexander Rossi, valamint a tavaly nyáron a Saubertől elbocsátott harmadik számú pilóta, a holland Robin Frijns segíti majd. „Nagyon boldog vagyok, hogy a Caterham és a Renault megadta nekem a lehetőséget, hogy 2014-ben is a Forma–1-ben legyek. Manapság nem könnyű olyan F1-es csapatot találni, amely nagyon bízik a fiatal versenyzőkben, de a tárgyalásaink során nagyon jó érzések kerítettek hatalmukba, a csapat igazán hisz bennem, és ez nagyon sokat számít. Ez volt az egyik fő oka annak, miért a Caterham volt az elsődleges opció számomra, és nagyon hálás vagyok azért, hogy összejött” – mondta Frijns.
A csapatfőnök Cyril Abiteboul pedig hozzátette, a holland állandó tartalékversenyzői szerepet kap 2014-ben, míg társa, Alexander Rossi a GP2-ben is érdekelt lesz. „Robin a tartalékversenyzőnk, miközben Alexander a GP2-es versenyei mellett szintén kap pár lehetőséget az év során a körözésre, hogy minél jobban beilleszkedjen az F1-es csapatunkba, és segítsünk neki a fejlődésben, valamint megérteni, miként is kell dolgozni ezen a szinten” – fogalmazott a francia csapatvezető a Boxutca cikkében.