Fittipaldi Gestapót játszhat a montreali Kanadai Nagydíjon
A 64 esztendős sportember elsősorban a vitatott helyzetek elbírálásában segíti majd a felügyelők munkáját, ahogy tette azt legutóbb a tavalyi Olasz GP-n, Monzában.
A Rato, azaz egér becenévre hallgató autóversenyző 1972-ben és 1974-ben nyert világbajnokságot az autósport elitkategóriájában. Emerson Fittipaldi (São Paulo, Brazília, 1946. december 12. – ) autóversenyző, az open-wheel versenysorozat egyik legsikeresebb pilótája, a Formula–1-ben kétszeres, a Champ Car-ban egyszeres bajnok, és kétszeres Indy 500 győztes.
Az aktív versenyzést kezdetben 50 cm³-es, majd 125 cm³-es motorokkal kezdte. 1967-ben a Brazil Formula-V-ben szerzett bajnoki címet egy Porsche motoros Volkswagennel. 1970-ben debütált a Formula–1-be a Lotus csapatnál harmadik versenyzőként Jochen Rindt és John Miles mellett. 1970-ben hozzásegítette Rindtet posztumusz világbajnoki címéhez Jacky Ickx ellen. Az ezévi Amerikai Nagydíjat pedig meg is nyerte Watkins Glenben. 1973-ig maradt Colin Chapman csapatánál, és 1972-ben világbajnok lett. ’73-ra Ronnie Peterson lett a csapattársa. Ezévben Fittipaldi második, Peterson harmadik lett Jackie Stewart mögött. Emerson Fittipaldi valószínűleg úgy érezhette, hogy Chapman Petersont jobban támogatja mint őt, ezért 1974-re átigazolt a McLarenhez. Stewart visszavonulása után a Tyrrell visszaesett. Emerson megnyerte a Ferrari és Clay Regazzoni elől a világbajnoki címet. 1975-ben két győzelmet aratott és második lett az egyéni bajnokságban a ferraris Niki Lauda mögött.
A szezon után átigazolt a testvére, Wilson által alapított "Copersucarhoz". Emerson 1980-ig maradt a csapatban és a Formula–1-ben, győzelem nélkül. Csapattársa ekkor Keke Rosberg volt. A csapat 1982-ig maradt fenn különösebb eredmények nélkül.
1984 és 1996 között Fittipaldi az IndyCar versenysorozatban vett részt. 1989-ben megnyerte a világbajnokságot és az azévi Indianapolisi 500-at. 1993-ban ismét sikerült nyernie az 500 mérföldes versenyt. 1996-os, a Michigani pályán történt súlyos balesete után visszavonult a versenyzéstől. Jelenleg csapatfőnök az A1 GP-ben. 2005-ben a Grand Prix Mastersben második lett Nigel Mansell mögött. 2001-ben bekerült az Amerikai Motorsportok Hírességeinek Csarnokába.