Ferrari kettős győzelem és nyílt csapatutasítás Németországban
Negyedik helyen zárt Lewis Hamilton a McLarennel, az ötödik helyen pedig Jenson Button jött be. A másik Red Bull-lal Mark Webber lett a hatodik, míg a hetedik helyről rajtoló Robert Kubica megőrizte pozícióját. Nyolcadik-kilencedik helyen a Mercedes GP pilótái végeztek Nico Rosberg – Michael Schumacher sorrendben, az utolsó pontszerző pedig Vitaly Petrov lett a másik Renault-val. 5 csapat pilótája az első tízben.
Készülődés
A rajtrács utolsó két helyét foglalta el a két Virgin versenyautó, mivel mindketten 5 helyes büntetést kaptak, és Sutil is 5 hellyel hátrábbról rajtolt, míg a másik Force Indiával Vitantonio Liuzzi a tegnapi baleset után végül felállt a rajtrácsra és a 21. helyről indult. A kezdéskor az ég felhős volt, de nem esett az eső. 35°C-os volt az aszfalt, 22°C-os a levegő hőmérséklete, 46%-os volt a páratartalom és gyenge nyugati szél fújt. A pilótáknak 67 kört kellett teljesíteniük.
A rajt
Vettelt állva hagyta a két Ferrari, a német Alonsoval foglalkozott, Massa elment mindkettőjük mellett. Hamilton feljött a negyedik helyre, a Két Williams is elrontotta a rajtot, Webber egy helyet csúszott vissza. Buemi és Alguersuari ütközött, Bueminek letört a hátsó szárnya, ő beállt a boxba, Sutilnak és Alguersuarinak pedig első szárnyat kellett cserélniük a szerelőknek.
Jól kapta el a rajtot Button is, de beszorult Webber mögé, és csak a hatodik helyen fordult el.
Massa nyúlik el
Trulli időközben lelassult, és beállt a boxba, majd két körrel később visszajött a pályára. Massa 5 kör alatt 2 másodperces előnyre tett szert, Alonso és Vettel között további 1 másodperc volt. Sutil és Liuzzi is bejött még egyszer a boxba a hetedik körre fordulva.
Az élmezőnyből szinte mindenki szuper lágy gumikon rajtolt el amelyek körülbelül 10-12 kört bírnak ki. A két Ferrari gyorsabb volt, mint Vettel és a Red Bull, Button a nyolcadik körben túl szélesen fordult rá az első kanyarra, és kicsit kicsúszott a betonozott bukótérbe. A két Ferrari azonos időket futott, míg továbbra is lassabbak voltak náluk a Red Bullok és a McLarenek, Webber viszont tudta tartani az előtte haladó Button tempóját. Kubica jól tartotta magát a hetedik helyen Schumacher és Rosberg előtt. Trulli visszament a boxba, ő is kiszállt a versenyből.
Box, kavarodás
Vettel a 12. kör végén jött ki a boxba, először a mezőnyből: 4,2 másodpercet állt bent, és szuper lágy gumi helyett keményet kapott, a hatodik helyre jött vissza. Alonso a következő körben jött ki (4,7 másodperc, kemény keverék), és Webber is (3,8 másodperc, kemény keverék), aki Rosberg mögé jött vissza. Massa 14. kör végén jött be (4,7 másodperc, kemény keverék), a brazil vissza tudott jönni Button mögé a második helyre.
Button vezetett ideiglenesen, aki még 16 kör elteltével sem volt kint a boxban, és az első tízből sem Kubica, sem Petrov és Hülkenberg sem volt még kint. Kubica a 19. körben jött ki (4,7 másodperc, kemény keverék), aki ha csak egy hajszállal is, de vissza tudott jönni Schumacher elé. Button a McLarennel továbbra sem depózott, pedig már a 21. körben jártunk. Vettel kezdett felzárkózni a két Ferrarira, akik megérkeztek a lekörözött pilóták mögé. Alonso nagyon ott volt Massa mögött, majdnem sikerült neki megelőznie őt, de végül Massa meg tudta tartani a helyét.
Button a 24. kör végén jött ki (3,0 másodperc, kemény keverék), és be tudott jönni Webber elé. Massa így visszavette a vezetést és az állás a 24. kör után ez volt: Massa, Alonso, Vettel, aki majdnem nekiment Senna-nak a lekörözéskor, Hamilton, Button és Webber zárta az első hatot. Végül Rosberg jött be utoljára a boxba (3,9 másodperc, kemény keverék), aki 25 kört maradt kint a szuper lágy gumikon, és átugrotta Schumachert és Kubica-t is.
Kisebb csaták, vonatozás
Massa mögül Alonso kezdett lemaradni, Alonso visszavett a tempóból. Sutilt Alguersuari támadta a 15. helyért. Alonso pár körrel később úgy döntött ideje rákapcsolni, és kezdett visszamászni a brazilra, és ráadásul mindkettő jóval gyorsabb volt, mint Red Bull-lal Vettel.
Ideiglenes helyzetjelentés 26 körrel a vége előtt: az élen nem változott semmi sem, Webbert a csapatrádión arra kérték, hogy 4 másodpercre szakadjon le Button-ról, talán valami probléma volt a Red Bull-lal. Alonso lopta a tizedeket Massa-tól, de még eddig nem tudott támadási helyzetet kialakítani. Vettel is rákapcsolt, de veszélyt nem jelentett a Ferrarikra. De la Rosa a hetedik helyen autózott, aki keménnyel rajtolt és még nem volt kint a boxban. Webber 4 körrel később ismét a csapattal beszélt, a mérnöke arra figyelmeztette, hogy az olajnyomással vannak gondok, és hogy a kemény, illetve a puha fékezések segíthetnek a problémán.
Csúnya dolog történt a verseny 49. körében, Domenicali a csapatrádión azt mondta Massa-nak, hogy "Alonso gyorsabb, mint te." Massa pár kanyarral később elengedte a kétszeres világbajnokot. Massa-tól csapatrádión Rob Smedley bocsánatot kért az "esetért."
De la Rosa végül csak kijött a boxba bő 55 körrel a verseny kezdete után, a 14. helyre jött vissza, de a szuper lágy gumikkal begyorsult. Eközben Massa a tempóból visszavett, Alonso elnyúlt, Vettel pedig zárkózott fel Massa-ra. De la Rosa megelőzte Hülkenberget, majd pár körrel később Hülkenberg visszaelőzte a Saubert, ráadásul de la Rosa ütközött Kovalainennel, letört a szárnya egy darabja, és bejött ismét a boxba.
Vettel továbbra is zárkózott fel Massa-ra és próbált támadási pozíciót kiharcolni, a német várszemet kapott, Massa pedig felkapcsolt, és gyorsabb köröket futottak mindketten, mint Alonso. A versenyből Kovalainen is kiszállt a 62. körben.
Még Button is el akarta kapni Hamiltont, de kicsit szélesen fordult rá az első kanyarra. Alonsot pedig az évad első versenye után ismét először intette le a kockás zászló.
A Német Nagydíj végeredménye:
Hely | N° | Vezető | Csapat | Kör | Idő/eltérés | Ir. | Rajth. | Pont |
1 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 67 | Győztes | 2 | 25 | |
2 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 67 | +4.1 mp | 3 | 18 | |
3 | 5 | Sebastian Vettel | RBR-Renault | 67 | +5.1 mp | 1 | 15 | |
4 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren-Mercedes | 67 | +26.8 mp | 6 | 12 | |
5 | 1 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 67 | +29.4 mp | 5 | 10 | |
6 | 6 | Mark Webber | RBR-Renault | 67 | +43.6 mp | 4 | 8 | |
7 | 11 | Robert Kubica | Renault | 66 | +1 Kör | 7 | 6 | |
8 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes GP | 66 | +1 Kör | 9 | 4 | |
9 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes GP | 66 | +1 Kör | 11 | 2 | |
10 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 66 | +1 Kör | 13 | 1 | |
11 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber-Ferrari | 66 | +1 Kör | 12 | ||
12 | 9 | Rubens Barrichello | Williams-Cosworth | 66 | +1 Kör | 8 | ||
13 | 10 | Nico Hulkenberg | Williams-Cosworth | 66 | +1 Kör | 10 | ||
14 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber-Ferrari | 66 | +1 Kör | 14 | ||
15 | 17 | Jaime Alguersuari | STR-Ferrari | 66 | +1 Kör | 15 | ||
16 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India-Mercedes | 65 | +2 Kör | 21 | ||
17 | 14 | Adrian Sutil | Force India-Mercedes | 65 | +2 Kör | 19 | ||
18 | 24 | Timo Glock | Virgin-Cosworth | 64 | +3 Kör | 23 | ||
19 | 21 | Bruno Senna | HRT-Cosworth | 63 | +4 Kör | 20 | ||
Kiesett | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus-Cosworth | 56 | +11 Kör | 18 | ||
Kiesett | 25 | Lucas di Grassi | Virgin-Cosworth | 50 | +17 Kör | 24 | ||
Kiesett | 20 | Sakon Yamamoto | HRT-Cosworth | 19 | +48 Kör | 22 | ||
Kiesett | 18 | Jarno Trulli | Lotus-Cosworth | 3 | +64 Kör | 17 | ||
Kiesett | 16 | Sebastien Buemi | STR-Ferrari | 1 | +66 Kör | 16 |
VB állás a futam után:
Hely. | Pilóta | Pont | Hely. | Csapat | Pont | |
1 | Lewis Hamilton | 157 | 1 | McLaren | 300 | |
2 | Jenson Button | 143 | 2 | Red Bull | 272 | |
3 | Mark Webber | 136 | 3 | Ferrari | 208 | |
4 | Sebastian Vettel | 136 | 4 | Mercedes | 132 | |
5 | Fernando Alonso | 123 | 5 | Renault | 96 | |
6 | Nico Rosberg | 94 | 6 | Force India | 47 | |
7 | Robert Kubica | 89 | 7 | Williams | 31 | |
8 | Felipe Massa | 85 | 8 | BMW Sauber | 15 | |
9 | Michael Schumacher | 38 | 9 | Toro Rosso | 10 | |
10 | Adrian Sutil | 35 | 10 | Lotus | 0 | |
11 | Rubens Barrichello | 29 | 11 | HRT | 0 | |
12 | Kamui Kobayashi | 15 | 12 | Virgin | 0 | |
13 | Vitantonio Liuzzi | 12 | ||||
14 | Vitaly Petrov | 7 | ||||
15 | Sébastien Buemi | 7 | ||||
16 | Jaime Alguersuari | 3 | ||||
17 | Nico Hülkenberg | 2 | ||||
18 | Pedro de la Rosa | 0 | ||||
19 | Heikki Kovalainen | 0 | ||||
20 | Karun Chandhok | 0 | ||||
21 | Lucas Di Grassi | 0 | ||||
22 | Jarno Trulli | 0 | ||||
23 | Bruno Senna | 0 | ||||
24 | Timo Glock | 0 | ||||
25 | Sakon Yamamoto | 0 |