Forma-1 / Motorsport

Ferrari: Ágaskodó paripa helyett bukdácsoló gebe

A konstruktőrök között a harmadik helyet szerezte meg idén a Ferrari, a bronzérmes pozíciót pedig stabilan tartotta egész évben a Scuderia, amely se előrébb, se hátrébb nem tudott végezni. A csapat ugyanis 375 pontot gyűjtött, amit a negyedik Mercedes GP egyáltalán nem veszélyeztetett, de ezzel szemben a maranellói alakulat sem fenyegette a második McLaren helyezését.

A Ferrari tavalyhoz képest is – hagyományait nézve pedig pláne – alulmúlta magát, hiszen idén a Scuderia huszonegy ponttal kevesebb gyűjtött, mint 2010-ben, az egységekből pedig Fernando Alonso egymaga 257-et szerzett. (Ez már önmagában is elég lett volna a bronzéremhez, hiszen a Mercedes csapat összesen 165 pontot zsebelt be az idényben.) A spanyol kétszeres vb-győztes pilóta öt ponttal többet is gyűjtött, mint 2010-ben, mégis akkori második pozíciója helyett ezúttal kénytelen volt beérni a negyedikkel.

Még azonban így is kihozta a maximumot a Ferrari 150 Italia kódjelű versenygépből, Alonso megnyerte a silverstone-i futamot, amellett pedig háromszor lett második, négyszer harmadik és mindössze egy versenyen, Kanadában nem szerzett pontot.

Massa ezzel szemben idén képtelen volt dobogóra állni, sőt az ötödik helynél egyszer sem végzett jobb pozícióban, amellett, hogy négyszer ráadásul nullázott. Összesen 118 pontot gyűjtött, a tavalyi 144-hez képest, igaz mindkettővel egyéni hatodik lett a vb-ben. 1992 óta egyébként nem volt olyan versenyzője a Ferrarinak, aki egyszer sem tudott felállni a dobogóra egy szezonban, Massa viszont idén megismételte Ivan Capelli tizenkilenc éves negatív rekordját. Alonso és a brazil csapattársa közti különbség idén óriásinak tűnt, azt viszont az alakulat is elismerte, hogy a 2011-es versenygépükkel normál körülmények közt egyikük sem tudta igazán felvenni a versenyt a McLaren Mercedesszel, nemhogy a Red Bull Renault-val.

""

Így érthető, hogy a szezon végén Par Fry, a Ferrari csapat technikai igazgatója leszögezte, sokkal jobb autót kell építenie az alakulatnak jövőre, hogy versenyben legyenek az elsőségért. A szakember hozzátette, éppen ezért már most gőzerővel dolgozik a Ferrari a 2012-es autón. „Rengeteget tanultunk ettől az évtől, ami hozzásegíthet ahhoz, hogy jövőre sokkal jobb autót adjunk Alonsonak és Massának. Bízunk benne, hogy az első tesztre elkészülünk minden tervünkkel, mert akkor a harmadik próbán már akár újabb fejlesztéseket is bevethetünk. Változtatunk egyebek közt az aerodinamikán, emellett ésszerű kockázatot kell vállalnunk az autó tervezésekor, a pontos előrelépés részletei pedig majd csak Melbourne-ben, a szezonnyitón derülnek ki” – nyilatkozta Pat Fry, aki ahogy fogalmazott, az idei Ferrari 150 Italia nem a csapat legjobban sikerült versenyautója volt.