Negyedik helyen Sebastian Vettel végzett, aki 52 kört teljesített lágyabb keveréken. Ötödik helyen Nico Rosberg jött be a Mercedes GP-vel, hatodik lett a vb táblázat élére ugró Mark Webber, hetedik helyen a Williams versenyzője Nico Hülkenberg végzett. A nyolcadik helyet szerezte meg Robert Kubica a Renault-val, kilencedik lett Michael Schumacher a másik Mercedes-szel, míg végül a másik Williams-szel Rubens Barrichello is szerzett egy pontot.

Felvezető

Az idén két futamot nyerő Fernando Alonso rajtolhatott a pole pozícióból, Ferrari utoljára 2008-ban tudott időmérőt nyerni. Szép napos idő fogadta a pilótákat, a levegő hőmérséklete a kezdéskor 25°C volt, a pálya hőmérséklete 35°C, gyenge déli szél fújt és alacsony, 40% körüli volt a páratartalom.

A tegnapi napon két pilóta is büntetést kapott: Vitaly Petrov Timo Glock feltartásáért kapott 5 rajthelyes büntetést, így csak a 20. helyről rajtolhat, míg Glockot váltócsere miatt száműzték a rajtrács végére. Kamui Kobayashi pedig a boxból fog rajtolni, hivatalos információk szerint a féltengellyel vannak gondjai.

A rajt

Alonso rosszul kapta el a rajtot, vagy mondhatnám úgy is, hogy Button jött el szenzációsan, hiszen lerajtolta a spanyol pilótát, és elsőként fordult el a sikánban. Alonsot a célegyenes végén már Massa is támadta, de Alonso a második helyen tudta tartani a Ferrarit. Lewis Hamilton az ötödik helyről Massa-t támadta, azonban a második sikánban eltalálta Massa autóját, a McLaren első felfüggesztése – a kormányösszekötő – eltört, és kiállni kényszerült. Sutil a kör végén kiállt a boxba.

Az első kör után a következő volt az állás: Button vezetett Alonso előtt, harmadik helyen Massa állt, negyedik helyen Nico Rosberg jött Robert Kubica előtt. A Renault pilótája 4 helyet jött fel a rajtrácson. A hatodik helyen Nico Hülkenberg állt, hetedik Vettel volt, nyolcadik Schumacher, Webber a kilencedik, az utolsó pontszerző helyen pedig Sébastien Buemi autózott, a további állásért kattints a linkre.

Nagy lehetőség van most a többiek kezében, hiszen a jelenlegi vb pontversenyt vezető Hamilton nullázni fog. Webber nyolcadik helyre jött fel Schumacher megelőzését követően a verseny kezdete után pár körrel.

Libasor

A mezőny beállt, a 8. körben az első három pilóta után Rosberg már 5 másodperccel volt lemaradva, Buttont nem hagyta meglógni a két Ferrari. Webbert arra kérték csapatrádión, hogy vigyázzon a gumikra, mivel hosszú etapon van. Időközben Kobayashi is kiállt, nem bírta a Sauber.

Akció nem sok volt, viszont a Kubica-Hülkenberg-Vettel-Webber négyes izgalmas vonatnak ígérkezett. Bruno Senna Hispániája a második Lesmo kanyarnál adta meg magát a 13. körben. Button pedig elkezdte leszakítani magáról Alonsot és Massa-t. Button begyorsult, immáron másodjára futotta meg a leggyorsabb kört. Mark Webber pedig támadó pozícióba került Vettellel szemben.

Alonso nem hagyta magát, Button és ő ellógott a mezőnytől, Sutil pedig Kovalainent és Glockot előzte meg és a 17. körben már a 17. helyen autózott. Button Alonso mögött 1,2 másodperccel volt lemaradva, Massa pedig további kettővel Alonso mögött jött a harmadik helyen. Massa próbálta tartani a tempót, azonban egy körön belül kétszer is elnézte a féktávot.

Lágy keveréken ilyen sokáig?

Időközben két pilóta is megjárta a boxot, Pedro de la Rosa és Jaime Alguersuari teljesítette a betervezett kiállást. Vettel a 22. körben csapatrádión motorproblémákra hivatkozott, Webber pedig el is ment mellette a hátsó hosszú egyenesben.

A 26. körben Button és Alonso megérkezett a mezőny végéhez, ahol megkezdték a lekörözéseket. A mezőny hátsó feléből egyre többen látogatták meg a szerelőket, azonban a nagyok közül még senki sem jött ki a 29. körre fordulva. Alguersuari újra a boxban járt, Vettel pedig begyorsult, Mark Webber szerelői pedig meglevegőztették az abroncsokat, de Webber még nem ment be a boxba.

A boxban egy mentőautó szállított el egy szerelőt, Sakon Yamamoto, a HRT versenyzője ütötte el őt a boxkiállásánál a verseny 31. körében. Vitantonio Liuzzi a verseny 32. körében ment be a boxba, ahol 4,0 másodpercet állt és kemény keveréket kapott lágy keverék helyett.

Boxkiállások

A verseny 34. körében Kubica állt ki először az első tízből (5,6 másodperc, kemény keverék), a 9. helyre, Schumacher mögé jött vissza. Rosberg (3,7 másodperc, kemény) és Webber (3,9másoperc, kemény) egyszerre jött be a következő körben. Webber nem tudott Kubica elé visszajönni, azonban Rosberg bevágott a Renault elé. Button és Hülkenberg a következő körben volt bent a boxban, Hülkenberg bejött Kubica és Webber elé. Hülkenberg a célegyenes végén kicsit feltartotta Kubica-t, akire megjött Webber és a Della Roggia sikán előtt az ausztrál el is ment Kubica mellett.

Alonso további egy kört tett rá Buttonra, átvette a vezetést a boxból kijőve, és élen tudta tartani a Ferrarit. Massa további egy kört maradt kint, de ő nem tudott akkora előnyre szert tenni, maradt a harmadik helyen.

52 kör lágy keveréken

A boxkiállások nagyrészt lecsengtek, Alonso a plusz egy körében hozott annyit Button-ön, hogy a boxban meg tudta előzni őt. A verseny 42. körében az állás következő volt: Alonso, Button, Massa, a negyedik helyen még kiállás nélkül Vettel jött, ötödik helyen Rosberg autózott, őt követte Hülkenberg majd Webber, Kubica, Schumacher és Petrov zárta a tízet.

Webber korábban a csapatrádión panaszkodott Hülkenbergre, aki többször is átvágta előtte a sikánt, Webbernek azt válaszolták, hogy nem fog a Williams pilóta büntetést kapni, próbálja őt a pályán megelőzni. A boxkiállásokkal Kubica vesztett sokat, hiszen három helyet is visszaesett, az élen Alonso pedig 3,6 másodpercre növelte az előnyét.

Vettel 1:25.6-os köröket ment, míg a mezőny eleje már gyorsabb nála, igaz a német versenyző már a 46. körét teljesítette a lágyabb gumikon. Trulli Lotusa a 49. körben elfüstölt, Vettel pedig továbbra is kint volt a pályán. Webber pedig rátapadt Hülkenbergre, az 50. körben elment mellette Roggia sikán előtt, ezzel feljött a hatodik helyre. 3 körrel a vége előtt Vettel még mindig nem volt a boxban, valahova Webber környékére fog visszajönni.

Vettel egy körrel a vége előtt hajtott a boxba, 3,3 másodpercet állt bent, visszajött Rosberg és Webber elé és maradt a negyedik helyen. Fernando Alonsot intették le először kockás zászlóval, a Ferrari hazai pályáján tudott győzelmet kiharcolni a spanyol pilóta.

A 61. Olasz Nagydíj végeredménye:

Változás
Hely Vezető Csapat Kör Idő/eltérés Irány Hely Rajthely Pont
1 8 Fernando Alonso  Ferrari 53 Győztes 0 1 25
2 1 Jenson Button  McLaren 53 +2.9 mp 
0 2 18
3 7 Felipe Massa  Ferrari 53 +4.2 mp 
0 3 15
4 5 Sebastian Vettel  Red Bull 53 +28.1 mp  2 6 12
5 4 Nico Rosberg  Mercedes 53 +29.9 mp 
2 7 10
6 6 Mark Webber  Red Bull 53 +31.2 mp  -2 4 8
7 10 Nico Hulkenberg  Williams 53 +32.8 mp 
1 8 6
8 11 Robert Kubica  Renault 53 +34.0 mp 
1 9 4
9 3 Michael Schumacher  Mercedes 53 +44.9 mp 
3 12 2
10 9 Rubens Barrichello  Williams 53 +64.2 mp 
0 10 1
11 16 Sebastien Buemi  Toro Rosso 53 +65.0 mp 
3 14
12 15 Vitantonio Liuzzi  Force India 53 +66.1 mp 
7 19
13 12 Vitaly Petrov  Renault 53 +78.9 mp 
7 20
14 22 Pedro de la Rosa  BMW Sauber 52 +1 Kör 
2 16
15 17 Jaime Alguersuari  Toro Rosso 52 +1 Kör 
0 15
16 14 Adrian Sutil  Force India 52 +1 Kör 
-5 11
17 24 Timo Glock  Virgin 51 +2 Kör 
7 24
18 19 Heikki Kovalainen  Lotus 51 +2 Kör 
0 18
19 20 Sakon Yamamoto  Hispania 51 +2 Kör 
4 23
20 25 Lucas di Grassi  Virgin 50 +3 Kör 
1 21
Kiesett 18 Jarno Trulli  Lotus 46 +7 Kör 
-4 17
Kiesett 21 Bruno Senna  Hispania 11 +42 Kör 
0 22
Kiesett 2 Lewis Hamilton  McLaren 0 +53 Kör 
-18 5
Kiesett 23 Kamui Kobayashi  BMW Sauber 0 +53 Kör 
-11 13  



VB állás a futam után:

Hely. Pilóta Pont Hely. Csapat Pont
1 Mark Webber 187 1 Red Bull 350
2 Lewis Hamilton 182 2 McLaren 347
3 Fernando Alonso 166 3 Ferrari 290
4 Jenson Button 165 4 Mercedes 158
5 Sebastian Vettel 163 5 Renault 127
6 Felipe Massa 124 6 Force India 58
7 Nico Rosberg 112 7 Williams 47
8 Robert Kubica 108 8 BMW Sauber 27
9 Michael Schumacher 46 9 Toro Rosso 10
10 Adrian Sutil 45 10 Lotus 0
11 Rubens Barrichello 31 11 HRT 0
12 Kamui Kobayashi 21 12 Virgin 0
13 Vitaly Petrov 19
14 Nico Hülkenberg 16
15 Vitantonio Liuzzi 13
16 Sébastien Buemi 7
17 Pedro de la Rosa 6
18 Jaime Alguersuari 3
19 Heikki Kovalainen 0
20 Karun Chandhok 0
21 Lucas Di Grassi 0
22 Jarno Trulli 0
23 Bruno Senna 0
24 Timo Glock 0
25 Sakon Yamamoto 0