Fernando Alonso a pole-ban a Ferrari hazai nagydíján
Negyedik helyen a hétvége során egyébként is problémákkal küszködő Mark Webber végzett, míg ötödik helyen F-csatorna nélkül Lewis Hamilton futott be. Sebastian Vettel a másik Red Bull-lal csak a hatodik helyen végzett, idén másodszor nem Red Bull indul majd az első helyről. Hetedik rajtpozícióból indulhat majd a holnapi versenyen Nico Rosberg a Mercedes GP-vel, nyolcadik helyen Nico Hülkenberg végzett, 9 rajtkockát szerezte meg Robert Kubica a Renault-val, míg a tizedik időt Rubens Barrichello jegyezte a másik Williams-szel.
Ráhangolódás
A harmadik szabadedzést a McLaren zárta a legjobban, az élmenők közül egyedül Mark Webbernek voltak gondjai az edzésen, Webber nem csak ma délelőtt, de tegnap délután sem tudott teljes edzést futni. Az időmérő kezdete előtt a levegő hőmérséklete 26°C-os, a pálya hőmérséklete pedig 38°C-os volt, gyenge déli-, délkeleti szél fújt, és alacsony, 35%-os volt a páratartalom.
Az első gyors körre Timo Glock vállalkozott, azonban a célegyenes végén a boxból kijövő Vitaly Petrov feltartotta őt, így csak 1:31-es kezdő időt futott a német pilóta. Nem voltak túl aktívak a versenyzők, gumi és motorspórolós üzemmódot vettek fel az időmérő elején, mint ahogyan a ma délelőtti edzés elején sem jöttek az idők.
5 perccel az első etap kezdete után hat pilótának volt mért ideje, Hamilton McLarenjén pedig nem volt fent az "F-csatornás" motorborítás, míg Button McLarenjén igen. Már a hétvége előtt is fontolgatták a McLarennél, hogy kivegyék-e az eszközt, vagy sem, úgy tűnik egyik pilóta úgy vélte, hogy jobb vele, míg a másik úgy, hogy jobb nélküle.
Button közben az élre ugrott, 1:23.693-as idejét pár percig nem tudták megjavítani. A körrekord Rubens Barrichello nevéhez fűződik, aki még V10-es motorral futott 1:21.046-os időt. Folyamatosan jöttek a jó idők, Buttont megelőzte a két Ferrari majd saját csapattársa is. Az élcsapatok pilótái most még a keményebb keverékű gumikkal futottak. A Bridgestone Monzába a lágy és a kemény keverékeket hozta el, tehát a szuper lágy és a közepes keverékű gumik maradtak otthon ezúttal.
10 perccel az első rész vége előtt továbbra is Hamilton vezetett a két Ferrari előtt, két pilótának még nem volt mért ideje ekkor.
Alonso tovább javított, az élen három pilótának volt 1:22.8-as ideje, és közben Kubica is teljesítette első gyors körét. Sutil is csak 7 perccel a vége előtt futotta meg az első gyors körét, közben pedig Massa állt az élre. 4 perccel a vége előtt Liuzzi volt még kieső helyen a hat újoncon kívül, a hazai pályán futó olasz eddig még nem futott túl acélos időt. Trulli a 19. helyen csak kettő és fél tizeddel volt lemaradva Liuzzitól. Az utolsó bejutó helyen lévő Pedro de la Rosa-nak viszont 1:24.4-es kör volt, amely több, mint egy másodperccel volt jobb, mint Trullié.
Liuzzi már nem tudott mért kört futni, a Force Indánál motorproblémára hivatkoztak. A első etapot közben leintették, Massa nyert Alonso előtt, a két Lotus pedig megelőzte Vitantonio Liuzzit a további kiesők pedig:
18 | 18 | Jarno Trulli | Lotus | 1:25.540 |
19 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus | 1:25.742 |
20 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 1:25.774 |
21 | 24 | Timo Glock | Virgin | 1:25.934 |
22 | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 1:25.974 |
23 | 21 | Bruno Senna | Hispania | 1:26.847 |
24 | 20 | Sakon Yamamoto | Hispania | 1:27.020 |
A második etap elején rögtön kijött Fernando Alonso a Ferrarival, aki továbbra is a keményebb keverékű abroncsokkal futott, de szinte az összes versenyző tiszteletét tette a pályán. Alonso első köre jóra sikeredett, azonban Hamilton megelőzte őt a maga 1:22.497-es idejével.
Az első négy helyet a Ferrarik és a McLarenek foglalták el, Vettel ekkor még nem futott mért kört, a másik Red Bull-lal Webber pedig csak ötödik volt. 8 perccel a vége előtt Alonso állt az élen Hamilton előtt, a Williams mindkét pilótája jó idővel rendelkezett, a Red Bullnál viszont nem lehettek elégedettek. Vettel újabb gyors körén sem tudott szignifikánsan közelebb kerülni az elejéhez, csak negyedik időt futott.
6 perccel a vége előtt kieső helyen volt a két Sauber, a két Toro Rosso, Petrov a Reanult-val, Sutil a Force Indiával és Michael Schumacher a Mercedes GP-vel. 5 perccel a vége előtt a nagy csapatok pilótái a boxba hajtottak, hogy az időmérőn először feltegyék a lágyabb keverékeket. Az utolsó percekhez érve továbbra is Alonso állt az élen, és a kieső helyeken sem volt változás, Sutil a 11. helyen alig több, mint 2 századdal volt elmaradva a bejutó helytől. A két Toro Rosso rendelkezett a leggyorsabb végsebességgel, a nagyok közül egyedül Hamilton volt benne az első hatban. A két toro rossos pilóta hiába gyors az egyenesekben, a féktávon sokat vesztenek.
1 perccel a vége előtt Sutil futott egy tizedik időt, a pálya felélénkült a hajrára közeledve. Barrichello javított, így kiverte Sutilt, Sutil pedig az újabb gyors körén nem tudott javítani, így nem ment be a harmadik részbe. Schumacher javított ugyan az idején, de nem sikerült bejutó időt futnia. A második etapot Alonso nyerte Button és Hamilton előtt, a kiesők pedig:
11 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 1:23.199 |
12 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 1:23.388 |
13 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber | 1:23.659 |
14 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 1:23.681 |
15 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 1:23.819 |
16 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 1:23.919 |
17 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber | 1:24.044 |
A harmadik etapba bejutott két-két Ferrari, McLaren, Red Bull, Williams, Rosberg a Mercedes GP-vel, valamint Kubica a Renault-val. A tíz pilóta közül csak Hamilton autóján nem volt F-csatorna.
Először Massa futott mért kört már a lágyabb keverékkel (1:22.547), Alonso bement 1:22 alá, és az első körök után senki sem tudta megverni őt, Button a második helyen 3 tizeddel volt lemaradva. Massa második gyors körén közelebb tudott kerülni Alonsohoz, de így is csak harmadik helyen volt, a két Red Bull pedig csak az ötödik és a hatodik helyen állt.
Rosberg még nem rendelkezett mért körrel, ő kivárt az utolsó percig. Alonso második gyors körét nem fejezte be, Button jött utána, aki második helyre jött be, egy tizeddel elmaradva Alonsotól, Massa harmadik időt jött, Hamilton nem tudott javítani, Vettel pedig csak hatodik időt futott.
Q1 | Q2 | ||||||||
Hely | N° | Vezető | Csapat | Hely | Idő | Hely | Idő | Q3 | Kör |
1 | 8 | Fernando Alonso | Ferrari | 2 | 1:22.646 | 1 | 1:22.297 | 1:21.962 | 23 |
2 | 1 | Jenson Button | McLaren | 4 | 1:23.085 | 2 | 1:22.354 | 1:22.084 | 21 |
3 | 7 | Felipe Massa | Ferrari | 1 | 1:22.421 | 4 | 1:22.610 | 1:22.293 | 25 |
4 | 6 | Mark Webber | Red Bull | 7 | 1:23.431 | 6 | 1:22.706 | 1:22.433 | 26 |
5 | 2 | Lewis Hamilton | McLaren | 3 | 1:22.830 | 3 | 1:22.394 | 1:22.623 | 17 |
6 | 5 | Sebastian Vettel | Red Bull | 6 | 1:23.235 | 5 | 1:22.701 | 1:22.675 | 23 |
7 | 4 | Nico Rosberg | Mercedes | 10 | 1:23.529 | 9 | 1:23.055 | 1:23.027 | 23 |
8 | 10 | Nico Hülkenberg | Williams | 9 | 1:23.516 | 8 | 1:22.989 | 1:23.037 | 23 |
9 | 11 | Robert Kubica | Renault | 5 | 1:23.234 | 7 | 1:22.880 | 1:23.039 | 18 |
10 | 9 | Rubens Barrichello | Williams | 11 | 1:23.695 | 10 | 1:23.142 | 1:23.328 | 26 |
11 | 14 | Adrian Sutil | Force India | 8 | 1:23.493 | 11 | 1:23.199 | 16 | |
12 | 3 | Michael Schumacher | Mercedes | 13 | 1:23.840 | 12 | 1:23.388 | 19 | |
13 | 23 | Kamui Kobayashi | BMW Sauber | 16 | 1:24.273 | 13 | 1:23.659 | 17 | |
14 | 16 | Sebastien Buemi | Toro Rosso | 12 | 1:23.744 | 14 | 1:23.681 | 19 | |
15 | 12 | Vitaly Petrov | Renault | 15 | 1:24.086 | 15 | 1:23.819 | 17 | |
16 | 17 | Jaime Alguersuari | Toro Rosso | 14 | 1:24.083 | 16 | 1:23.919 | 19 | |
17 | 22 | Pedro de la Rosa | BMW Sauber | 17 | 1:24.442 | 17 | 1:24.044 | 16 | |
18 | 18 | Jarno Trulli | Lotus | 18 | 1:25.540 | 10 | |||
19 | 19 | Heikki Kovalainen | Lotus | 19 | 1:25.742 | 11 | |||
20 | 15 | Vitantonio Liuzzi | Force India | 20 | 1:25.774 | 3 | |||
21 | 24 | Timo Glock | Virgin | 21 | 1:25.934 | 11 | |||
22 | 25 | Lucas di Grassi | Virgin | 22 | 1:25.974 | 10 | |||
23 | 21 | Bruno Senna | Hispania | 23 | 1:26.847 | 11 | |||
24 | 20 | Sakon Yamamoto | Hispania | 24 | 1:27.020 | 10 |
Vitaly Petrovot az időmérőt követően 5 helyes büntetséssel sújtották Glock feltartásáért.