Fasorban sincsenek a többiek Loebhöz és Citroënhez képest
Citroën
A Citroën csapat az új DS3 R3 autóval érkezik és egy rendkívül erős párossal, egészen pontosan két Sebastiennel (Loeb és Ogier). Sebastien Loeb tavaly hetedik(!) világbajnoki címét zsebelte be és idén változatlanul ő a legnagyobb esélyes. A francia ugyan sokáig fontolgatta visszavonulását, de az új autó meggyőzte arról, hogy folytassa. Vagyis biztosak lehetünk benne, hogy a DS3 versenyképes lesz, ha ez elég nyomós ok volt Loeb számára, hogy maradjon. Ott van azonban az ifjú trónkövetelő, Ogier, aki tavaly is mindent megtett azért, hogy megszorongassa Loeböt. Méltán nevezik őt Loeb utódának, bár a hétszeres világbajnok még egyáltalán nem áll készen arra, hogy átengedje helyét honfitársának. Kettejük csatája biztosan sok izgalmat ígér majd az új esztendőben.
Ford
A Ford újítása a Fiesta lesz, melyet a két finn, Jari-Matti Latvala és Mikko Hirvonen fognak vezetni. Hirvonen ugyan 2009-ben majdnem elhalászta a bajnoki címet Loeb elől, de tavaly nagyon gyengén szerepelt. A Ford rajongók mind arra számítanak, hogy idén újra erőre kap, de az igazi reménység nem más, mint a fiatal Jari-Matti Latvala, aki tavaly a második helyet szerezte meg a bajnokságban. Latvalának sikerült megtalálnia megbízható vezetési stílusát, és míg az elmúlt években hullámzó teljesítményt mutatott, addig 2010-ben a Ford mindig számíthatott rá, mint biztos pontszerző.
Mini
Már mindenki epekedve várja az új márka bemutatkozását a világbajnokságban. A két sofőr az IRC sorozatból ismert Kris Meeke és a Citroen csapattól átigazolt Dani Sordo lesznek. Csodát azonban ne várjunk a csapattól, hisz ez csak tanulóévük lesz, és idén még nem futnak teljes szezont.
A norvég Petter Solberg tavaly harmadik helyen zárta a bajnokságot, azonban idén nem valószínű, hogy ismét találkozhatunk vele a raliban, ugyanis nincs elég erős anyagi háttere ahhoz, hogy egy újabb évig saját csapatával fusson, mint az elmúlt két idényben. A norvég valószínűleg a WTTC sorozatra (Túraautó Bajnokság) fog váltani.
Az ismerős arcok közül viszont ott lesz, az amerikai Ken Block, aki ezúttal minden ralin el fog indulni és Kimi Raikkönen majdnem biztos, hogy szintén folytatja egy Citroënnel.
De ki lesz a világbajnok? Sokan biztosra veszik, hogy ismét Loeb. A Citroënek erősek lesznek megint afelől semmi kétség. Azzal az illúzióval le kell számolni, hogy a Fordok valaha legyőzik őket aszfalton. A franciák tudnak valamit az egyszer biztos és ismét erős autót építettek, ami minden valószínűség szerint jobb lesz, mint a Ford. Én mégis azt mondom, hogy 2011 nem Loeb, hanem Ogier éve lesz. Fiatal, tehetséges és már ez előtt is volt arra példa, hogy megfogta Loeböt. Az idei lesz első éve a gyári Citroën csapattal és biztosak lehetünk benne, hogy mindent meg fog tenni, hogy a maximumot hozza ki belőle.
Obendorfer Anna