A Renault dán versenyzője a Belga Nagydíj 6. körében az Eau Rouge tetején repült ki a pályáról és csapódott a gumifalba. Kétszer is. Bár a hivatalos mérésekről még nem adott tájékoztatást a szövetség, az Auto Motor und Sport úgy tudja, Kevin Magnussen előbb 42 G-vel ütközött a falnak, majd második becsapódásánál 18 G-s erőhatás érte őt.
Az előző körben a pálya ugyanazon pontján 299,1 km/órával haladt – a baleset is hasonló sebességnél történhetett. A gyanú szerint a kerékvetők dobták meg a sárga autót, amely újra teljes tömeggel a földre érve túlzottan kipörgő kerekei miatt tört aztán ki.
Magnussen már a mezelőző körökben is agresszíven hajtott át a kerékvetőkön. Az FIA a baleset előtt már éppen figyelmeztetni akarta a csapatot: ha így folytatja, versenyzőjük pályaszélesítés miatt büntetésre számíthat.
A fedélzeti kamerás visszajátszásokon jól látszott, hogy amikor a Renault másodszor is falnak csapódott, Magnussen mögül egyszerűen kirepült a pilótafülkéből a versenyzők fejének és nyakának védelmét szolgáló fejtámasz. Ez elméletben nem fordulhatna elő. A rugalmas eszközt a szabályok értelmében mindkét oldalon 5 centiméteres kapcsok rögzítik, míg hátul a pilótafülke fala tartja azt.
Charlie Whiting versenyigazgató közölte, alaposan ki fogják vizsgálni, hogy repülhetett ki a támasz az autóból.
„Először láttunk ilyet” – nyilatkozta a szakember, akinek biztonsággal foglalkozó csapata a fejtámasz mellett Magnussen sisakját is lefoglalta. Várhatóan az idei évtől használatos, a versenyző fejére irányított szuperkamerák felvételeivel együtt alapos vizsgálatnak vetik őket alá.
Magnussen egy bokáján keletkezett vágással úszta meg a történteket. A verseny után egy közeli kórházban még vizsgálatokat hajtottak végre rajta, ám nem sokkal később már útnak indult hazafelé. Elmondása szerint hétvégi monzai szereplése nem forog veszélyben.
#BelgiumGP Magnussen crash. Anyone notice the head/neck guard completely fly off? pic.twitter.com/STVZV3Vepx
— Karl Smith♛ (@KarlSmith_) August 28, 2016