F1-hírek: Wolff nem ért egyet a McLarennel, a Red Bull pedig fejleszt
Toto Wolff szerint nincs igaza a McLaren csapatfőnökének, miközben a Red Bullnál új fejlesztések bevetését tervezik, már a hétvégén esedékes Brit Nagydíjon is
Wolff cáfolja a McLaren állítását
A Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolff cáfolta, hogy lenne összefüggés Max Verstappen Lando Norrisszal történt ausztriai összecsapása és a Lewis Hamiltonnal való korábbi, pályán tanúsított viselkedése között.
Verstappen az Osztrák Nagydíj késői szakaszában ütközött össze Norrisszal, miközben a futamgyőzelemért harcoltak, aminek következtében utóbbi végzetes sérüléseket szedett össze.
A hollandot a stewardok hibásnak ítélték a balesetért, és 10 másodperces időbüntetést szabtak ki Verstappenre.
A futam után a McLaren csapatfőnöke, Andrea Stella azt sugallta, hogy Verstappen vezetése olyan dolgok következménye volt, amelyeket „nem kezeltek megfelelően a múltban, amikor a 2021-es bajnoki küzdelem során Lewisszal volt némi harcuk”.
Wolff azonban nem ért egyet Stella felvetésével.
„Nem hiszem, hogy ebből ilyen következtetést lehetne levonni. Olyan régen volt már” – mondta Wolff a médiának, többek között a RacingNews365-nek.
„A mi oldalunkról ma már máshol tartunk, és szerintem ő is. Kettő ember kell hozzá. Nem láttam a versenyt, hogy őszinte legyek, nem láttam Lando és Max versenyét. Nem láttam, hogyan alakult ki mindez. Előbb meg kell néznem, mielőtt véleményt mondanék, de nem látom azt, hogy 2024-ben nagy következménye lenne annak, hogy 2021-et nem menedzselték túl jól. Nem hiszem, hogy van köztük összefüggés” – összegzett a Mercedes csapatfőnöke.
A Red Bull további fejlesztésekkel készül újra előnybe kerülni
A Red Bull tanácsadója, Dr. Helmut Marko megerősítette, hogy a csapat fejlesztéseket visz Silverstone-ba, mivel a Milton Keynes-i bázisú alakulat igyekszik visszaszerezni az elvesztett pozícióját.
A világbajnoki éllovas Max Verstappen az utóbbi időben folyamatosan Lando Norris közelébe került, az Osztrák Nagydíjon pedig össze is csaptak egymással.
Most, a Brit Nagydíj előtt úgy tűnik, a hollandnak további segítséget nyújtanak majd abban, hogy a McLaren versenyzőjétől távol tartsa magát.
A címvédő alakulat ugyanolyan dominánsan kezdte a 2024-es évet, mint ahogyan a 2023-ast befejezte, ám a Kínai Nagydíjat követően a rivális csapatoknak sikerült utolérniük a Red Bullt.
Marko úgy érzi, hogy az RB20-as esetében az elmélet és a valóság közötti különbség jelenti jelenleg a legnagyobb problémájukat.
A tanácsadó azonban bízik benne, hogy a hétvégén bevetendő fejlesztések valamennyire segítenek majd visszaállítani a korábbi előnyüket.
„Kína óta küzdünk ezekkel a problémákkal, és valahol eljutunk egy olyan pontra, amikor már nem tudjuk, honnan jöttek” – mondta az osztrák a Kleine Zeitungnak.
„A Mercedes már régóta küzd ezzel, és az Aston Martin is ezzel küzd jelenleg. De korábban nem voltunk ehhez hozzászokva. Nem tudjuk, hogy a technológiában vagy a szimulátorban hol van a különbség az elmélet és a valóság között. Az autóban van potenciál, és Kínáig fölényben voltunk. Azt hittük, könnyű szezon lesz, de unalmas a nézők számára. De dolgozunk ezen, és Silverstone-ban lesz egy frissítés. Jónak kell lennie, mert különben nehéz idényünk lesz” – tekintett előre Marko.