A második helyet szerezte meg idén a konstruktőri világbajnokságban a McLaren-Mercedes, amely a szezonban összesen 497 pontot gyűjtött be, ezzel pedig a csapat a tavalyi eredményét túl is teljesítette, idei egységeivel ráadásul 2010-ben csupán egy pontra maradt volna le a bajnoki címről az alakulat. Ezúttal viszont a Red Bull Racing dominanciájának köszönhetően 153-mal csúszott le a vb-győzelemről. A wokingiak pilótái közül Jenson Button második lett a vb ponttáblázatán, míg Lewis Hamilton az ötödik. Az istálló alapvetően kiegyensúlyozott idényt tudhat maga mögött, miután a szezon elején a McLaren MP4-26 kódjelű autónál felmerült több problémát is elhárította a csapat. A gárda versenyenként átlagban 26 pontot hozott, emellett pedig hat mclarenes futamgyőzelem született a szezonban, melyen Button és Hamilton testvériesen osztozkodott. Az idén jubileumot is tartott a csapat, a Koreai Nagydíjon ugyanis 700. futamrészvételét ünnepelhette a McLaren.

""

A tizenkilenc futamos szériában egyedül csak a wokingiak voltak képesek – időnként – megszorongatni a Red Bull versenyzőit, miután a kész versenygépet a szezon előtti tesztek alapján, teljesen át kellett tervezni, egyebek közt az elhibázott kipufogó rendszer miatt. Ezenfelül ráadásul az Ausztrál Nagydíj előtt még egy komplett versenytávot sem futottak a McLaren autói, így rendkívül nehezen kezdte az idényt az istálló. Martin Whitmarsh szerint ebből mindenképpen tanulnia kell az alakulatnak, amely csak akkor lehet esélyes a világbajnoki győzelemre, ha rögtön a szezon elejétől versenyképes kocsikat rak össze. A csapatvezető bízik abban, hogy képesek lesznek egy olyan autót építeni a következő idényre, amellyel legyőzhetik Red Bull Racing csapatát. Martin Whitmarsh hozzátette, hogy a McLaren is gyűjtött már be két, egymást követő világbajnoki címet – Mika Häkkinen 1998-ban és 1999-ben –, ami után azonban jelentősen vesztett formájából az istálló, sőt hét évig kellett várnia az újabb bajnoki győzelemre. Ez – ha a jelek és az energiaitalos alakulat nyilatkozatai most egyáltalán nem ezt mutatják – akár a Red Bullal is előfordulhat, de ettől függetlenül is, a brit csapatvezető azt hangsúlyozza, hogy a McLaren csak egyet tehet, támad és mindent megtesz jövőre a sikerért.

Idén gyakori eset volt a Felipe Massa és Lewis Hamilton párharca, ami többször is ütközéshez vezetett – már-már a Forma 1 történetének legnagyobb, Ayrton Senna és Alain Prost közti rivalizálást idézte