Forma 1 / Motorsport

Ezerrel dolgozik totálkáros kamionján Kiss Norbi csapata

""
 
A balesetet a hátsó futómű egyik alkatrészének meghibásodása okozta, amitől a kamion hátulja jobbra kitört, és nem lehetett visszahozni, Norbi megpördült, és több, mint 102,7 km/h-s sebességgel a betonfalnak vágódott.
 
A videoklipet mindenki láthatta, egy hétköznapi sofőrnek – például e sorok írójának is döbbenetes volt a látvány, óriásit csattant a kamion, de mikor Norbit kérdeztem a balesetről, csupán ennyit mondott:
 
"Nem volt kellemes, de az autósportban ez benne van, volt már ezelőtt is nagy karambolom, és könnyen előfordulhat, hogy lesz is még. A kamion elég nagy, és ez a baleset is bebizonyította, hogy elég erős is, így mi elég jól védve vagyunk, azért annak örülök, hogy megfordultam, és nem az én oldalammal vágódtam neki a falnak." – mondta Norbi minden rezzenés nélkül. A helyszínen is azt láttam rajta, hogy nem a baleset rázta meg igazából – azért a fejfájása elég lassan múlt utána -, hanem az, hogy nem tudta befejezni a futamot, és hogy ennyire összetört a kamion.
 
Jelenleg versenykamionunk Veszprém környékén, Birnbauer Zoltán műhelyében épül. Zoli miután átadta a volánt Norbinak, továbbra is maximális támogatásáról biztosította csapatunkat. Mivel ő sok-sok éve kamionok átépítésével foglalkozik, minden eszköze, kapcsolata, gépe megvan az építéshez, így a baleset után rögtön hozzá fordultunk, és azóta az ő műhelyében épül újjá a versenykamion. Az újjáépítést csapatunk versenymérnöke, Bakó Csaba irányítja, így ő tud a legpontosabban beszámolni a sérülésekről is:
 
"Kétséget kizáróan a fülke sérülése volt a leglátványosabb – kezdi a beszámolót Csabi -. A javításhoz a legegyszerűbbnek tűnt a sérült, és egy új fülkéből újjá építeni a kabint. Újra cseréltük a padlólemezt, a jobb oldali "A" oszlopot, a szélvédőkeretet, a szélvédőt, a homlokfalat, valamint a jobb oldali ajtót, ablakostól. Az ütközés erejét mutatja, hogy a bukócső komplett jobb oldali keretét cserélni kellett, a vízszintes keresztmerevítőkkel együtt. Az előzetes hírekkel ellentétben sajnos az alváz is deformálódott, de ezt szerencsére sikerült visszahúzatnunk. A fülkét ért nagy ütés miatt a fülketartókat is újra cseréltük. Az ütközés miatt elkerülhetetlen újraépítést kihasználva új konstrukciót építünk. A teljes hátsó hidat cserélnünk kell, mert a régi elhajlott. A rugótartók szintén deformálódtak, csakúgy, mint a laprugók. A féltengelyek is elhajlottak, emiatt a differenciálmű is megsérült. Az ütközés során gyakorlatilag az összes hátsó tengellyel kapcsolatos szenzor cserére szorul (futóműpozicíó, fékhőmérséklet, stb). Ugyan így a fékhűtést szolgáló vízfúvókák és ezek csövezése, vezérlő szelepi is cserére szorultak. A lengéscsillapítók jelenleg vizsgálat alatt állnak, hogy az ütközés után is el tudják-e látni a feladatukat." Mindezek mellett természetesen a komplett idomszett cserér szorul, újra kell fényezni a kamiont, és a matricázás is kezdődhet elölről. Bárcsak már ott tartanánk… Csapatunk – ismét – gőzerővel, éjjel-nappal építi újjá kamionunkat, hogy a jövő hétvégén rajthoz tudjunk állni Most-ban, és a nagyszámú magyar szurkoló előtt dobogón tudjuk ünnepelni az újjászületést."