Extrém: megtörte a szlovák átkot a magyar downhilles csapat
A Kis-Fátrában található síhelyen eddig akárhány versenyen vett részt a csapat, a helyi mumus minden alkalommal felülkerekedett.
Így már hagyománnyá vált, hogy a mezőnnyel való csatározás mellett még vele is meg kellett küzdeni. Eddig nem sikerült, de most végre megtört az átok.
Reggel még úgy tűnt, a szombati viharos, esős időjárás nem marad abba és további égi áldás érkezik. Ezzel szemben a reggeli köd gyorsan felszállt, a délelőtti edzésre már újra tűzött a nap. A pálya viszont sáros, csúszós maradt, a versenyzők estek-keltek és csúszkáltak a gödrök, gyökerek között, gyakorlatilag csak az élmezőny állt biztosan a lábán.
Majd egyre száradó pályán tekerhettek az időmérőn a versenyzők, ahol még a LiMiT-es mumus ereje teljében volt. Szabó NF Bandi és Keresztes Peti is defekttel érkezett a célba, és a többiek sem azt az időt hozták, amire számítottak.
Az is gyorsan kiderült, hogy a futam legjobbja is négy perc alatt teljesítette a távot, a 260 fős mezőnynek azonban átlagban öt és fél percet vesz igénybe a lejutás. Ez egy ilyen félig saras, gödrös pályán rendkívül fárasztó móka, a cél előtti utolsó néhányszáz méter pedig kiveszi az emberből az utolsó tartalékokat is, mert ott aztán tekerni kell a sípálya alján, szinte bármekkora áttételt leforgatva.
A népes mezőnynek köszönhetően közel két óra pihenés jutott mindenkinek a futamok között, így volt ideje a csapatnak is regenerálódni és átbeszélni a körülményeket, valamint a folyamatosan változó pálya éppen jó íveit.
Elsőként a mereves Szűcs Tomi lett túl a megmérettetésen, aki a nyolcadik helyen végzett 5:09-es idővel. Tomi összességében azonban nem elégedett ezzel az eredménnyel: „A mereves mezőny eleje sokkal keményebb, mint amit az előző versenyen mutattak és amit gondoltam az alapján. Ennek fényében komolyabban kell vennem az elkövetkező időszakot.”
Az elit kategória döntő futamában az elsők között kellett elindulnia két, az időmérőn ledefektelt LiMiT Racinges versenyzőnek. Közülük Keresztes Peti rajtolt korábban, akinek a hétvégéjét végigkísérő gumi- és defektgondjai nem oldódtak meg teljesen, illetve nem tudott így igazán éles kört menni. Emiatt most csak a 35. helyen zárt, ami mondhatni akár „eldobós”, de tapasztalatszerzésnek nagyon fontos volt.
Peti után startolt Szabó NF Bandi, akit futamában feltartott az előtte rajtoló szlovák kolléga, így nem sikerült olyan kört abszolválnia, ami elég lett volna a top 20-ba való bekerülésre. „Az időmérőn sajnos hátsó defektet kaptam, ezért elég rossz idővel sikerült kvalifikálnom magam a döntő futamra.Így a pálya utolsó harmadában utolértem az előttem rajtoló versenyzőt, de sajnos nem engedett el és megelőzni sem tudtam, ezért egy pár másodpercet a pályán hagytam. De így sem vagyok elégedetlen a hétvégével, nagyon jól éreztem magam és jót bicikliztem, sokat tanultam, amit a szezon további szlovák futamain remélem sikerül majd kamatoztatnom.”
A legjobb magyar eredménnyel Palotai Gábor térhetett haza, aki három tizedmásodpercre és egyetlen helyezésre került az áhított top 20-tól. „Reggel még elég pesszimistán álltam a pályához a tegnapi esőzések után, mivel az akkor szinte járhatatlanná vált. Viszont az első edzőkör után bizakodva vártam arra, hogy a pálya felszárad. Ez be is bizonyosodott és csak arra kellett figyelnem, hogy az íveimen maradjak és végül is elégedett vagyok azzal, hogy magamhoz képest 20 mp-t tudtam javítani.”- nyilatkozta a mala lucivnai LiMiT-es különítmény legfiatalabb versenyzője.
A többiekre áttérve: Zámbó Dávid továbbra sem érezte magáénak a pályát, 39. helyezéssel zárt és nagyon várja a következő fordulót. Gács Peti csapatvezetőnk Dávidnál két hellyel előrébb végezve – és egy komolyabb erőnléti edzésre ítélve magát – távozhatott a Szlovák Kupa második futamáról.
Elite Férfi eredmények a magyar résztvevőkkel: 1. Martin Knapec (szlovák – CTM Novatec), 2. Lukas Splichal (cseh – Mondraker 661), Jan Uruba (cseh – Specialized CZ) … 21. Palotai Gábor (magyar – 2GP LiMiT Team) … 26. Szabó Endre (magyar – LiMiT Racing Team) … 35. Keresztes Péter (magyar – LiMiT Racing Team) … 37. Gács Péter (magyar – LiMiT Racing Team) … 39. Zámbó Dávid (magyar – 2GP LiMiT Team) … 42. Káposzta Dávid (magyar – Freeriderz SE)
Íme a verseny videós összefoglalója: