Észrevette? Számos üzenetet rejtettek el a Super Bowl Half Time Show-jában
Amennyiben ön is észrevette az apró jeleket gratulálunk, ha nem, mutatjuk! Hazánk egyik legismertebb esport játékosa, Molnár Gábor egy egészen új nézőpontból elemezte a Super Bowl-t. Írását változtatások nélkül közöljük.
A Világ egyik legnagyobb sport- és marketingeseményét már nem kell bemutatni senkinek, viszont évről évre egyre nagyobb szerepet kap az esport is a Super Bowl-on. Idén leginkább "easter egg" jelleggel üzentek a gaming kedvelői számára. Az easter egg kifejezés abból ered, hogy egy üzenetet csak egy adott célcsoport tud megfejteni és értelmezni, de ők viszont nagy megdöbbenéssel és lelkesedéssel fogadják ezeket a gesztusokat.
Négy pontban szedtem össze a legérdekesebb eseményeket:
- Streamer Bowl:
A Twitch Rivals keretein belül már a harmadik Streamer Bowl-t rendezték meg szerdán. Nézők milliói követték a Fortnite versenyt, ahol egy streamer, egy NFL játékos és egy Community Bajnok alkotott triót. Az 1.000.000 $ összdíjazás jótékony célra ment és tökéletesen bemutatta, hogy az egyre fiatalabb profi sportoló generációnak mennyire beépült a gaming a hétköznapokba.
- Castro és a McDonald’s:
Szerintem Castro-t sokan ismerik, a legnépszerűbb és legnézettebb Fifa streamer, aki most egy McDonald’s reklámban tűnt fel. Klasszikus gaming szerepben, illetve nem kisebb név volt még a reklámban, mint Kanye West.I can’t believe I’m tweeting this…….
But uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh…
I AM IN A @McDonalds COMMERCIAL! pic.twitter.com/620ybfcz30
— Castro1021 (@Castro1021) February 13, 2022
- Evil Geniuses esport csapat és a BudLight:
Az egyik legnépszerűbb esport csapat már egész hétvégén készült a reklámspotra a partnerükkel: az első 5 leleményes néző, aki lefotózta a BudLight reklámban szereplő EG merchet megnyerhette a csapat mezét. Mondanom sem kell, hogy engagement szempontjából mind a BudLight, mind az Evil Geniuses húzta a legnagyobbat, hiszen a rajongók mosdószünetre sem mertek elmenni, nehogy lemaradjanak erről a pillanatról.
- Faze Clan és Snoop Dogg:
Amióta bejelentették a Super Bowl halftime show szereplőit (Mary J. Blige, Snoop Dogg, Dr. Dre, Eminem, Kendrick Lamar) mindenki lázban égett. Plusz kaptunk meglepetésként 50 Cent-et is, így mindenképp emlékezetes volt a félidei műsor. A halftime show akkora presztízs és hagyomány az előadók számára, hogy senki nem kapott még bevételt a minikoncert után. Snoop Dogg viszont meghúzta a váratlant és felkapott a nyakára egy komoly láncot, amin a Faze Clan logója szerepel. AZ NFL és a Faze kapcsolata nem most kezdődött, az esport csapat már korábban is aktív részese volt az esport és az amerikai futball közti kapcsolat építésének, illetve Snoop Dogg utánpótlás ligáját is támogatták már komoly összegekkel.
Az ilyen jellegű marketingfogások egyértelműen azt az üzenetet közvetítik, hogy a gaminget szívesen használják a hirdetők a legnagyobb eseményeken is. Természetesen a mérkőzés és a sportág népszerűsége nélkül ezek az elemek nem jöhetnének létre, de öröm látni azt, hogy az esport töretlenül halad előre. 2022-ben már nem az a kérdés, hogy sport-e az esport, hanem az, hogy ki tudja a legkreatívabb módon megszólítani és magához vonzani ezt a generációt.
Borítókép: Rob Carr/Getty Images