Egyéb sportok

Északi összetett: Gruber az első osztrák idén aki nyerni tudott

A libereci világkupa síugró részét a szél és a nagy sáncon adódó egyéb technikai problémák miatt a HS100-as normál sáncra elyezték át. Később a versenysorozatot törölték is, és a selejtező kör alapján indultak a versenyzők a sífutáson. Így Bernhard Gruber és honfitársa, Wilhelm Denifl indulhatott az élről. Mivel a síugrás után minimális volt köztük a különbség, ők ketten egyszerre rajtoltak el. Mögöttük hat másodperccel kezde meg a második részt a norvég Hovard Klemetsen. A síugrás után 4. helyen álló Eric Frenzel lemaradása 22 másodperc volt. A többi esélyes gyenge ugrása miatt annyira le volt maradva, hogy érdemben nem volt esélyük beleszólni a versenybe

A sífutást is szélben rendezték, ráadásul nagy, kásás hóban, ami több bukást is előidézett. Rosszul járt egy kanyarban a világkupa-éllovas Jason Lamy Chappuis, de hasonlóképpen nem volt szerencséje a norvég Magnus Moannak sem. Mindekttőjüknek a mély hóban akadt le a léce. A körülmények miatt  viszont ismét nagy szerep jutott a vaxmestereknek, akiknek ilyen állapotú hó mellett nem lehetett könnyű dolguk.

Grubert senkinek nem volt esélye utolérni ma. Deniflt nagyon hamar otthagyta, Klemetsen is mégjobban lemaradt, a többiek pedig túl messze voltak ahhoz, hogy hátrányukat ledolgozzák. A verseny végére Frenzel el tudott menni Denifl mellett, ám az Almatyban kétszeres győztes Mikko Kokslien a 17. helyről már nem tudott odaérni úgy sem, hogy ismét az övé volt a legjobb futóidő. Végül a 4. helyen ért célba.

A világkupa két esélyese, Akito Watabe és az élen álló Chappuis leginkább egymással versenyeztek a középmezőnyben a világkupa pontokért. Watabe a mai 5. helyével 35 pontot hozott a 21-ként célbaérő francián, aki még így is 203 ponttal vezet előtte.

A holnapi napon úgynevezett büntetőkörös versenyt láthatunk, ami az idei szezonban debütált a világkupa sorozatban. Ennek lényege, hogy a sífutás tömegrajtos, és a síugrás alapján a versenyzőknek bizonyos számú extra büntetőkört kell futni.