Forma 1 / Motorsport

Ennyi pénzbe kerül Micheliszéknek az óriási változtatás

 

Nehéz helyzetbe került Michelisz Norbert – jelezte a Blikk. A Nemzetközi Automobil-szövetség (FIA) döntése értelmében megszűnt a túraautó-világbajnokság, amelyben idén második lett, de a TCR-sorozatnak szintén vége, ahol saját istállója, a M1RA megnyerte a csapatbajnokságot. A két széria WTCR, azaz túraautó-Világkupa néven egyesült, s ezzel nagyjából 200 millió forintos mínuszt kell elkönyvelnie a versenyzőnek.

 

Az új szabályok értelmében ugyanis ebben a megméretésben gyári alakulatok nem versenghetnek, így a Honda – amely az elmúlt években alkalmazta – sem vehet részt. Értelemsze­rűen a magyar sportoló a szezon végén lejáró 75 millió forintos szerződését nem hosszabbítja meg. Ráadásul, ha indulni akar az új, az eddiginél drágább szériában, az előírásoknak megfelelően, csapata költségvetését muszáj emelnie mintegy 400 ezer euróval (125 millió forinttal). "Valóban nem egyszerű most a helyzet, hiszen elég sok a bizonytalan tényező a jövővel kapcsolatban. Már két szerepköröm van, pilóta és csapatfőnök is vagyok" -nyilatkozta Michelisz a Blikk érdeklődésére. "Az biztos, a WTCR-sorozatban akarok versenyezni, de hogy a saját alakulatomban vagy egy másik, külföldiben folytatom-e továbbra is profiként a pályafutásomat, még kérdéses. Vezetőként az istállómat, a M1RA-t is szeretném indítani, ehhez azonban meg kell teremtenem a büdzsét. A következő hetekben dől majd el a sorsunk."

 

A nehézséget az jelenti, hogy amíg az előző szezonban a TCR-szériában a két autó versenyeztetése nagyjá­ból 900 ezer euróba (283 millió Ft-ba) került, addig az FIA szabályváltoztatásai miat­t most ez jelentősen megemelkedik, mintegy 1,4 millió euróra (440 millió forintra). Michelisz csapata eddig a TCR-sorozatban indult "A csapattal már készítettünk egy kalkulációt, és bizony jelentősen megemelkednek a költségek, hiszen a szabálymódosítással növekedett a nevezési díj. Ráadásul több a futam, ezzel pedig a logisztika, a szállítás, valamint a kocsik versenyeztetési díja is magasabb lesz. Hiszen több alkatrészt, gumit és üzemanyagot kell vásárolni. Jelenleg nincsen versenyzői szerződésem, ez bevételkiesést jelent, szóval nem lesz egyszerű megoldást találni" – tette hozzá Michelisz Norbert.

Ekkor lesz a Magyar Nagydíj – az F1 2018-as naptára " AUTÓ-MOTOR › Forma 1

Véglegessé vált a menetrend!