Forma-1 / Motorsport

Ennél nagyobb baromságot még soha életében nem mondott Ecclestone

""

Miután néhány országban csökkent a Forma-1 nézettsége, a csapatok valamint a sport vezetői több alkalommal is tárgyalóasztalhoz ültek és megvitatták a kategória népszerűsítésének lehetőségeit. A többség szerint a nézettség csökkenése összefüggésben áll a fogyasztók igényeinek változásával, napjainkban ugyanis egyre többen használják a közösségi médiát és a különböző sportközvetítéseket is inkább az interneten követik figyelemmel. Az F1 ilyen tekintetben alaposan le van maradva néhány vetélytársától, a FOM vezetője azonban továbbra sem szeretne nyitni a közösségi média felé.

"Nem érdekel a tweetelés, és a Facebook sem izgat, ez az egész nonszensz! – idézi az Autosport a 84 éves üzletember szavait. – Megpróbáltam kiismerni ezeket, de túlságosan régimódi vagyok, egészen egyszerűen nem láttam ezekben semmi értékeset. Nem tudom, hogy ez az úgynevezett fiatal generáció mit akar; mi ez az egész?” – folytatja, majd egyértelművé teszi, a sportnak nincs szüksége sem a fiatalokra sem a közösségi médiára: "Ha van egy márka, ami több százmillió embert el akar érni, akkor azt könnyen meg tudom oldani, hiszen ott van a televízió!”

"Most azt mondják, hogy meg kell találnom a csatornát, melyen keresztül a 15 évesekhez is eljuttathatom a Forma-1-et; mert valaki meg szeretne ismertetni velük egy új márkát? Ez az egész hidegen fogja hagyni őket! A fiatal srácok látják a Rolex-brandet, de ezt követően elmennek a boltba, hogy megvegyék az órát? Ezt nem engedhetik meg maguknak! És ott van egy másik támogató, az UBS; a gyerekek nem foglalkoznak a bankokkal, egészen egyszerűen nincs annyi pénzük, hogy abból adni tudjanak ezeknek az átkozott bankoknak” – folytatja.

"Én így gondolom, és nem is tudom, az emberek mit akarnak ezzel az úgynevezett fiatal generációval. Mit akarnak csinálni velük? El akarnak nekik adni valamit? A legtöbb ilyen korú gyereknek nincs elég pénze! Inkább foglalkozom azzal a 70 éves fickóval, akinek rengeteg pénze van. Összefoglalva: semmi értelme sincs annak, hogy megcélozzuk ezeket a gyerekeket, hiszen semmit sem fognak megvásárolni. Abban az esetben pedig, ha a marketingesek ezt a közönséget szeretnék meghódítani, akkor menjenek és hirdessenek a Disney-vel” – zárta gondolatait Ecclestone.