Forma 1 / Motorsport

Embert próbáló versenyen a magyar motoros

""

A 41 éves motoros három kategóriában is megméretteti majd magát az utcai viadalon.

A H-Moto Teamet erősítő Bitter Sándor 2013-ban három legendás utcai versenyen is rajthoz áll, amelyek a következők: NorthWest 200, Man Szigeti TT, Ulster GP. Ahogyan azonban a mondás tartja: ’három a magyar igazság, plusz egy ráadás’, vagyis Bitter az általában év végén megrendezésre kerülő Makaói GP-t is célba vette, azonban oda a feljebb már említett három viadalon elért eredményeik alapján kapnak külön meghívót az egyes versenyzők. A magyar motoros már csak emiatt is reméli, hogy jól teljesít majd a 2013-as szezon során és ott lehet majd Makaóban. Ezen viadalok közül kétségkívül a Man-szigeti TT bír a legnagyobb presztízsértékkel, ahol a versenyzők átlagban 200 km/órás sebességgel száguldoznak az Egyesült Királyság és Írország között fekvő sziget falvain, városain és utcáin keresztül. Bitter először 2006-ban, majd 2007-ben, 2009-ben és 2011-ben is rajthoz állt az igen embert próbáló ve rsenyen, tehát az idei lesz az ötödik szereplése.A magyar versenyző két alkalommal is (2009 és 2011) a legjobb harminc között tudott zárni. A célba érőket egyébként külön plakettel jutalmazzák, tisztelegve ezzel az összes olyan pilóta előtt, aki teljesíteni tudta a versenytávot.

""

Bitter Sándor egy év kihagyást követően természetesen annak reményében tér vissza a Man-szigeti megmérettetésre, hogy eddigi legjobb eredményét megdöntse, ami fantasztikus teljesítmény lenne a részéről. A rutinos, azonban még mindig igen gyors versenyző fő célja, hogy az összes kategóriában, ahol indul, a legjobb húsz között zárjon, a privátok között pedig egy top6-os eredményt csípjen meg. Bitter egyébként a brit ICE Valley BMW színeiben próbál majd szerencsét az egyes futamokon.

""

Bitter Sándor: „Paul Phillips, a TT főnöke, aki nem mellesleg jó barátom, nemrég erősítette meg a TT-n való indulásom elfogadását. Bevallom őszintén, kicsit furcsa, hogy egy évet kénytelen voltam kihagyni, ami miatt nem használhatom azt a 49-es rajtszámot, amely 2011-ben volt a motoromon. Ezúttal Superstockban az 52-es számmal, a Senior TT-n az 54-essel, a Superbike-ban pedig 57-essel fogok indulni. A nevezésig mindig izgulok, azonban az, amikor már tudom, hogy számítanak rám, mindig megsokszorozza az elszántságom. Mindenképpen azon leszek, hogy a lehető legjobban teljesítsek. Sajnos egyelőre egy kisebb térdsérülés hátráltat, azonban ettől függetlenül folyamatosan edzek. A legtöbb időmet jelenleg az egyik kedvenc sportomra, a bokszra fordítom, a célom pedig az, hogy naponta két edzést is teljesítsek. A jó idő beköszöntével lassan a Pannóniaringen is pályára gurulhatok, addig azonban Piliscséven krosszozás által próbálok minél több időt motoron tölteni. Emellett mindennap a már említett boksz, illetve súlyzó, biciklizés és diéta. Nagy hangsúlyt fordítok a TT-n készült fedélzeti kamerás videók elemzésére is, hiszen nem kizárt, hogy találok olyan hibát, amin tudok majd javítani, ezáltal pedig tovább gyorsulhatok.”