Forma 1 / Motorsport

Elvett tíz pontjával is hetedik a Sauber

""

Hetedik helyen zárta az idei konstruktőri bajnokságot a Sauber istálló, melynek pilótái közül az egyéni tabellán Kobayashi végzett előrébb, a japán ugyanis a tizenkettedik lett, míg mexikói csapattársa a tizenhatodik pozícióban zárta az idényt. Perez azonban két futamot is kénytelen volt kihagyni a monacói verseny időmérőjén elszenvedett balesete miatt. A két pilóta idén öt futamon nem szerzett pontot, ettől eltekintve azonban valamelyik versenyző mindig a legjobb tízben végzett, igaz versenyenként általában egy-két egység jutott a saubereseknek. Ez alól csak a Monte Carlo Nagydíj kivétel, melyen Kobayashi tíz pontot zsebelt be ötödik helyével. A japán versenyző harminc pontot gyűjtött a szezonban, míg mexikói társa tizennégyet, ám Perez az időmérőkön 10-8 arányban legyőzte Kobayashit.

A pontszerzésekhez hozzátartozik, hogy a csapat a nyitó futamon kiválóan teljesített, Perez élete első Forma 1-es versenyén hetedikként, Kobayashi nyolcadikként zárt, az FIA azonban, mivel a sauberes versenygépek hátsószárnyai a szabványtól néhány milliméteres eltérést mutattak, ezért megfosztották a megszerzett tíz ponttól az istállót. Igaz a végelszámoláskor ezzel is maradt volna a hetedik a csapat a tabellán, a pilóták közül viszont egy hellyel előrébb végzett volna Perez. Peter Sabuer csapatvezető a szezont követően úgy értékelte az idei eredményt, hogy örül a hetedik helynek, de persze szívesebben végzett volna előrébb csapata, amely a szezon közepén még hatodik volt, de végül a Force India megelőzte. Ez pedig Peter Sauber szerint a befújt diffúzornak köszönhető, mint kifejtette, miután az FIA bejelentette ezt a tilalmat, az istálló azonnal leállt ennek fejlesztésével. Ez, mint a svájci alakulat vezetője hozzátette, hiba volt, hiszen az FIA egy futamon kívül újra engedte ennek a rendszernek a használatát, amivel végül így körönként akár egy másodpercet is veszthettek versenyzői.

""

A két pilótával ennek ellenére elégedett Peter Sauber, ez pedig már szezon közben kiderült, hiszen már július 28-án bejelentette az istálló, hogy jövőre változatlan felállásban Kamui Kobayashival és Sergio Perezzel áll majd rajthoz, ráadásul a tartalékpilóta, Esteban Gutiérrez is marad. A japán versenyzőnek év végén jár le a szerződése, melyre opciója volt az istállónak, amely meg is hosszabbította a kontraktust. A mexikói pilótát pedig hosszútávra szerződtette le a svájci csapat, melynek vezetője, Peter Sauber korábban kifejtette, egyértelmű volt a döntés, kétség sem fért a két versenyzővel való folytatás mellett. Így mindkét pilótával komoly tervei vannak a csapatnak, ám egyben még biztosan fejlődnie kell Kobayashinak és Pereznek, az pedig a kerékcsere. Beat Zehnder, a Sauber csapatmenedzsere szerint ugyanis jó néhány másodpercet vesztettek a pilóták egy-egy boxkiállásánál, mivel az esetek nyolcvan százalékában nem a megfelelő helyen álltak meg, emiatt pedig a szerelőknek a felszereléssel együtt mindig arrébb kellett menniük. Kerékcserében a Sauber a mezőnyben csak a Hispaniánál és Virginnél volt gyorsabb.

""

A svájci gárda már fejleszti C31-es kódjelű új versenygépét, melyről Peter Sauber elárulta, hogy nem egy forradalmian új fejlesztés, hanem egy céltudatos evolúció eredménye.

Pérez monacói balesete