""

A szervezők tájékoztatása szerint 525 hajó – fedélzetükön összesen nagyjából 2500 résztvevővel – vágott neki a légvonalban 145 kilométeres táv leküzdésének. Ez azt jelenti, hogy nem dőlt meg a részvételi rekord, 2010-ben ugyanis 623 vitorlást regisztráltak.

Csütörtökön egy front közelítette meg a Balaton térségét, amelyből várhatóan délután lesz számottevő szél, esőre viszont nem kell számítani. A jelenlegi állás szerint a reggeli gyenge széllel Balatonkeneséig-Siófokig tud haladni a mezőny, amelyben így a könnyű vitorlások lesznek előnyben.
 
A nehezebb fahajókkal indulók többen is könnyítettek a rajt előtt a szerkezetükön. A taktika meghatározásában segítséget nyújthat, hogy a legénységeknek az északi és déli parton is vannak segítőik, akik folyamatosan jelzik a helyi szélerősséget. A szervezők nem számítanak gyors versenyre, a legjobbak várhatóan késő este érkeznek vissza Füredre.
 
Az indulóknak a Balatonfüred-Kenese-Siófok-Keszthely-Balatonfüred útvonalat kell teljesíteniük, a kiírás szerint szombat reggel kilencig lehet érvényesen célba érni.
 
Litkey Farkas, a verseny tízszeres győztese csapatával idén az Evopro magyar mérnökiroda színeiben indul a Lisa nevű hajóval, amellyel 2007-ben, 2009-ben és 2011-ben diadalmaskodott.
 
A Kékszalagon utoljára versenyeznek kizárólag az egytestű hajók, amelyek eddig a páratlan években alkották a mezőnyt, 2014-től ugyanis megszűnnek a kategóriákra vonatkozó megkötések.
 
A Balaton-kerülés rekordját tavaly óta a Fifty-Fifty katamarán tartja 10 óra 34 perces idővel, amely a Nemere II 1955-ös csúcsát javította meg hat perccel. Európa legrégebbi és legnagyobb tókerülő versenyét 1934-ben rendezték meg először.