Elképesztő összeget fizettek Pelének azért, hogy bekösse a cipőfűzőjét a világbajnokságon
Az egyik legjobb és leghíresebb labdarúgóként a néhai brazil legenda, Pelé rengeteg pénzt keresett díszes pályafutása során.
Pályafutása legkönnyebb fizetését azonban valószínűleg 1970. június 14-én szerezte.
A FIFA által a 20-dik század legjobb játékosának nevezett brazil egy keresett ember volt, ha különböző márkákról volt szó.
Karrierje csúcsán az Adidas és a Puma is kétségbeesetten próbálta leszerződtetni Pelét, így nagy harc folyt a szolgálataiért.
Ez utóbbi márka lett azonban az, amely mellett a csillogó karrierje során elkötelezte magát.
Még 1924-ben a testvérek, Adolf és Rudolf Dassler édesanyjuk mosókonyhájából alapítottak egy cipőgyártó céget, amely később hatalmas sikert aratott.
Végül 1949-ben elváltak útjaik, aminek eredményeképpen Adolf megalapította az Adidast, Rudolf pedig a rivális Pumát.
Érthető, hogy mindkettőjük szemében ott lebegett Pelé szerződtetése, amikor ő volt a világ egyik legnépszerűbb embere.
Joe Pompliano szerint a háromszoros világbajnok szerződtetése eleve túl drága volt, ezért létrejött egy "Pelé-paktum", amelyben mindketten megfogadták, hogy nem mennek a világ leghíresebb sportolója után.
A Puma azonban kapósnak érezte magát, és a mexikói világbajnokságon felrúgta ezt a paktumot.
Hatalmas, 120 000 dolláros díjat fizettek Pelének azért, hogy a Peru elleni negyeddöntőn Guadalajarában az ő cipőjüket viselje.
Zseniális marketingfogásként azt kérték, hogy a játékvezető a kezdőrúgás előtt néhány pillanattal kérjen egy kis időt, hogy a félkörben beköthesse a cipőfűzőjét.
A Puma ezután fizetett egy operatőrnek, aki ráközelített és közelről mutatta Pelét, amint beköti a cipőfűzőjét, és abban az évben végül rekordot döntöttek az éves eladások számában.
8) As Pele approached midfield to tie his shoes, cameras zoomed in, and millions of people realized all at once:
Pelé was a Puma athlete.
The funniest part?
To ensure they got a close-up, Puma even paid the cameraman. pic.twitter.com/W2Z5oOVdO8
— Joe Pompliano (@JoePompliano) December 30, 2022
Brazília 4-2-re legyőzte Perut, majd a döntőben Pelé góljával 4-1-re győztek a brazilok Olaszország ellen, és ezzel bebiztosította történelmi harmadik világbajnoki címét.
Az Adidas állítólag dühös volt emiatt a „közjáték” miatt, és így üzleti háború alakult ki a két márka között, bár mára már mindkettő egy milliárdos vállalat, amelyek vezető szerepet töltenek be a sportban és a divatban egyaránt.
Pelé sajnos egy évvel ezelőtt, 82 éves korában elhunyt, de öröksége a futballban sosem fog elmúlni.
Borítókép: Friedemann Vogel/Getty Images