Forma-1 / Motorsport

Elégedett Mercedes, küszködő Ferrari, szélvédős Red Bull!

""

A Mercedesnél ezúttal a háromszoros világbajnok bizonyult a gyorsabbnak: Hamilton hasonlóan magabiztos fölénnyel nyerte a második szocsi szabadedzést, mint a délelőttöt Rosberg. A brit 0,6 másodpercet vert a második Sebastian Vettelre, és 0,8-et csapattársára. Két szuperlágy gumis gyorskörrel próbálkozott az edzés féltávjánál, és bár az első is elegendőnek bizonyult az elsőséghez, jelzés értékű, hogy második nekifutásánál az első két szektorban abszolút legjobb időt autózott, mielőtt a harmadik részen aztán visszavett.

A második Vettel mindeközben annál elégedetlenebb lehet. Egyfelől hiába került fel ma délután először a Ferrarikra a szuperlágy abroncs, azzal sem sikerült közelebb kerülniük a nagy riválishoz. És ami még ennél is aggasztóbb: továbbra sem képesek teljes megbízhatósággal működtetni autójukat. A német alighogy megfutotta napi legjobb idejét, a következő kör végén félre is kormányozta autóját a célegyenesben. „Elszállt az elektronika” – jelezte csapatának a rádión.

Räikkönenre hárult ezzel a feladat, hogy hosszú etapjaival minél több adatot gyűjtsön a csapatnak a folytatásra. A finn 1,2 másodperces hátránnyal zárt a negyedik helyen, miután ő sem tudott igazán jó kört autózni a szuperlágy gumin. Mögöttük ezúttal is a Red Bullok és a Williamsek vívtak nagy csatát egymással.

""

""

Délelőtt Ricciardo először vitte pályára azt az eszközt, melyet a Red Bull azért fejlesztett ki, hogy megvédjék a versenyzők fejét külső elemek esetleges becsapódásától.

A szélvédőre hajazó megoldás alternatívája az úgynevezett glóriának, melyet a Ferrari még az előszezoni teszteken próbált ki autóin. A Nemzetközi Automobil Szövetség később dönt arról, melyik megoldást részesíti előnyben.

Az már ekkor kiderült, a Mercedes most is remek formában van, főleg világbajnoki éllovasa, Rosberg, aki végül hét tizedes előnnyel végzett az élen. A német versenyző mögött csapattársa, a címvédő Hamilton zárt, míg a Ferrarik közül Vettel volt a gyorsabb, megelőzve Räikkönent.

A Ferrarik bő egy másodperces hátrányt szedtek össze a Mercedesekkel szemben, igaz a maranellóiak nem vették elő a szuperlágy gumikat, lágy abroncsokkal köröztek az első szabadedzésen.

""