Forma 1 / Motorsport

Eldőlt: a Renault visszatér a Formula 1-be

""

A franciák csaknem 10 héttel ezelőtt ismerték el, érdeklődnek a Lotus felvásárlása iránt, azóta viszont semmit sem közöltek terveikkel kapcsolatban. Persze a cég sportrészlegének igazgatója több alkalommal is nyilatkozott a tárgyalásokról, konkrétumokkal azonban ő sem szolgált az újságíróknak, igaz, a szezonzáró helyszínén elhintette, a héten megérkezhet a hivatalos bejelentés a Renault F1-es szerepvállalásával kapcsolatban. Erre az Autosport szerint sem kell már sokat várni.

Az esetek többségében hiteles forrásnak számító brit lap szerint a Renault elnöke, Carlos Ghosn megadta a várt zöld jelzést, azaz sor kerülhet a gyári szintű visszatérésre és a Lotus F1-es alakulatának átvételére. Úgy tűnik tehát, a franciák megegyeztek a Formula-1 Menedzsmentet (FOM) vezető Bernie Ecclestone-nal, aki az Abu-dzabi Nagydíj alatt is tárgyalásokat folytatott a Renault Sport vezetőjével, a felek ugyanis nem értettek egyet a kereskedelmi bevételekből származó bónuszokkal kapcsolatban; a gyár mindenképpen Ferrariéhoz és a Mercedeséhez hasonló extrákat akart.

Az Autosport úgy tudja, a Renault elnöke a napokban Ecclestne utolsó gazdasági ajánlatát vizsgálta, mielőtt rábólintott a gyári szintű visszatérésre és a Lotus átvételére. Az alakulat főhadiszállásán (ami egy kicsit sem ismeretlen a franciák számára, hiszen korábban is ez volt gyári istállójuk központja) egyébként már több Renault-dolgozó is munkához látott, a Lotus vezetői pedig csak arra vártak, hogy a cég tisztázza a még függőben lévő kérdéseket a sport irányítóival.

„Úgy vélem, a Renault egy sokkal jobb versenycsapatot vásárol fel, mint amilyen annak idején hátrahagyott” – mondta a Lotus ügyvezetője, Matthew Carter az Autosportnak. „Voltak hibák, és az emberek elég sok dolgot mondtak az új tulajdonosokról, de ők is jelentős összegeket fektettek ebbe a létesítménybe. Mióta a Renault eladta a csapatot, a szélcsatorna sokat fejlődött, már van egy új szimulátorunk is és több pozitív változás is történt a gyárban” – tette hozzá.

A szakember nyilatkozata során nem győzte hangsúlyozni, csapata a 2015-ös évadban a nyilvánvaló anyagi problémák ellenére is szép eredményeket ért el (megszerezték a hatodik helyet a gyártók bajnokságában, két pozíciót javítva ezzel tavalyi eredményükön), abban az esetben pedig, ha több új fejlesztést is pályára vihet, még előkelőbb pozícióban végez. „Bebizonyítottuk, hogy kisebb költségvetéssel is tudunk üzemelni. Mindenki látta az új orrkúpot a szezonzáró helyszínén. Nos, ez virtuálisan már fél éve elkészült, de eddig nem került fel az autóra. Ez is jól példázza, mire lettek volna képesek a csapat dolgozói (ha több pénzből gazdálkodhatunk” – magyarázta.