Elállt a „nagy üzlettől” a Barcelona, de így is 100 millió eurót kaphatnak
Joan Laportának és igazgatótanácsának hamarosan el kell döntenie, hogy mi legyen a mezszponzoráció ügyével.
Jelenleg csak két alternatíva van: folytatni a szponzorációt a Nike-val és meghosszabbítani a szerződést, vagy felmondani és a Pumával szerződni.
Azt a lehetőséget, hogy a mezeket saját maguknak gyártsák, egyelőre kizárták. Jelenleg minden jel arra mutat, hogy a kék-fehérek a német márkával (Puma) fognak tartani.
Ennek két nyomós oka van. Először is, a Puma ajánlata jelentősen jobb, mint a Nike jelenlegi feltételei. De mindenekelőtt azért, mert az új szerződés aktiválásáért hajlandóak azonnal 100 millió "aláírási bónuszt" fizetni, ez pedig a Barcelona jelenlegi gazdasági helyzetében igazi áldás.
Továbbá az éves kifizetés is jelentősnek mondható. Bár az ilyen szerződések sok záradékkal rendelkeznek, a Puma hajlandó 120 milliót fizetni szezononként, ez az összeg pedig lényegesen magasabb, mint amit a Nike most fizet.
Az amerikai cég 85 milliót fizet fixen, plusz további 20 milliót változóban, ezek a számok azonban nagyon változékonyak, mivel sok tényezőtől függnek, és még büntetéseket is tartalmaznak, ha bizonyos célok nem teljesülnek.
Fotó: Getty Images