Egyelőre senkinek sem kell a ,,pénz nélküli” német tehetség
Mint ismeretes, a szezonzáró Abu-Dzabi Nagydíj után a Williams Cosworth bejelentette, hogy nem tart igényt Hülkenberg szolgálataira a 2011-es szezonban. Ennek oka egyértelműen az, hogy a fiatal német versenyző nem rendelkezik olyan tőkeerős támogatókkal, mint például a minden bizonnyal a helyére beugró Pastor Maldonado, aki 15 millió dollárral járul majd hozzá a csapat büdzséjéhez.
Ezek után Willi Weber, Nico menedzsere munkába lendült, hogy minél hamarabb ülést találjon védencének a 2011-es szezonban, ám eddig nem járt sikerrel. Pedig Hülkenbergnél kevesen tudnak felmutatni jobb ajánlólevelet, hiszen minden egyes sorozatot amelyben eddig elindult, megnyerte. Sőt, Forma-1-es újoncként már az első évében fel tud mutatni egy pole-pozíciót. Azt gondolná az ember, hogy ezek után csak úgy kapkodnának a csapatok a pilótáért, ám ez közel sincs így. Mi ennek az oka? A pénz. Tegyük hozzá, sajnos. Manapság az autóversenyzés királykategóriájában is többet ér a pénz a tehetségnél. Lehet hivatkozni a világgazdasági válságra és sok minden másra, de mára oda jutott a Forma-1 (is), hogy egy-egy pilóta szponzori háttere keményen bele van kalkulálva az istálló költségvetésébe. Ez alól csupán a szűk elit jelent kivételt (Ferrari, Red Bull, Mclaren, Mercedes), de mondjuk egy Williams-féle középcsapatnál előbb juthat versenyzői székhez egy unatkozó milliárdos, mint egy számos kategóriát megnyert fiatal tehetség.
A Williams bejelentését követően Hülkenberget emlegették már a HRT, a Toro Rosso és legújabban a Mercedes kiszemeltjeként, ám eddig egyik lehetőségből sem lett semmi. Vicces, hogy egy olyan csapat, mint a Hispania, amely messze nem F1 kaliberű alakulat, még csak fontolóra sem veszi e sokra hivatott versenyző szerződtetését, mert nincs 8-10 millió euró a zsebében. A Force Indiánál eddig mély hallgatásba burkolóztak a témával kapcsolatban, de gyanítható, hogy ott is hasonló a helyzet.
A minap a Mercedes csapat neve merült fel, mint olyan alakulat, aki legalább tesztpilótaként számítana a honfitárs versenyző szolgálataira, de a szóvívőjük egyelőre szűkszavúan csak annyit mondott, hogy ,,No link”, azaz nincs kapcsolat. Ugyanakkor úgy hírlik, hogy Norbert Haug, a Mecedes motorsport alelnöke megfontolná a dolgot, ami legalább kósza reménysugár lehet az ifjú tehetségnek. Ha ugyanis nem sikerül jövőre állást találnia Hülkenbergnek, akkor még mindig jobb, ha egy nagy csapatnál (ráadásul németnél) lehúzna egy évet tesztpilótaként, mint hogy más kategória után kelljen néznie. Mert hát ha Schumachernek mégsem jönnének be a számításai jövőre sem Ross Brown csapatánál, akkor talán két év múlva Nico bizalamat kapna a másik Nico csapattársaként, és eddigi pályafutását figyelembe véve nagy összegbe mernék fogadni hogy nem okozna csalódást a német gyári alakulatnak. És visszatekintve talán jót nevet majd ezen az egész van pénzem-nincs pénzem mizérián.
Odler Norbert