Durvul a Forma-1: a Red Bull nem akarta, de jönnek a büntetőpontok
Erről pénteken döntött a Nemzetközi Automobil Szövetség motorsport világtanácsa.
A határozat bejelentésekor azt is közölte, az egyes szabálytalanságok súlyosságától függ majd, hogy az elkövetőt hány – legalább egy, de legfeljebb három – büntetőponttal sújtják. Az idény végén törlik az addig összegyűlt pontokat.
A szervezet arról is döntött, hogy tervei szerint jövőre engedélyezi a januári, illetve a szezonközi teszteléseket is, igaz, utóbbi esetében csupán négy, kétnapos gyakorlásra ad lehetőséget a csapatoknak.
Ezeket a teszteket európai pályákon kell lebonyolítani az egyes GP-k utáni hét keddi és szerdai napján azért, hogy a csapatokat ne terheljék komoly költségek.
A jelenleg érvényben lévő szabályok szerint az idény folyamán tilos tesztelni.
A büntetőpontok bevezetése azután került a motorsport világtanács napirendjére, hogy az istállók májusban jelezték: azt szeretnék, ha a szabálytalankodó versenyzőket ilyen módon is szankcionálnák.
A csapatok közül hét szavazott akkor a javaslat mellett, de a négy ellenző között a világbajnoki címvédő Red Bull istálló is ott volt.
A motorsport világtanács arról is határozott, hogy jövőre minden pilótának rendelkezésre áll majd plusz egy garnitúra gumi, amelyet csak a pénteki szabadedzés első 30 percében használhat.
A motorokkal és a sebességváltókkal kapcsolatban szintén módosítottak a szabályokon: 2014-től egy versenyző egy szezon alatt öt motort használhat, s egymást követő hat futamon ugyanazzal a sebességváltóval kell felszerelni az autóját.
A versenygépek alsó súlyhatárát öt kilogrammal megemelték, mivel a jövő évtől előírt V6-os turbómotorok nehezebbek, mint a most használatban lévő V8-asok.