A stockholmi csapat-világbajnokságon 8. helyen végzett, míg a Dél-Koreában, a tongyeongi világkupa futamon az előkelő 6. helyet szerezte meg. Nemzetközi szintű eredmények eléréséhez több 10 millió forintos büdzsével dolgoznak a csapatok.
A versenyek komoly állóképességet követelnek meg, ezért Vanek tunéziai és spanyolországi edzőtáborozással indította az évet, hogy ideális körülmények között készülhessen. A külföldi, több hetes munka alatt egy új szisztémát próbál ki, bízva abban, hogy szervezete pozitívan reagál az új edzésmódszerekre.
Első versenye április 19-én, az USA-beli San Diego-ban lesz, amely a WTS (World Triatlon Series), a világbajnoki szériasorozat 2. állomása. A nemzetközi szövetség által szervezett versenyek a világ legjobb triatlonosait gyűjtik össze évről évre, ahol a több helyszínből álló sorozat végén, a futamokon szerzett pontok alapján világbajnokot hirdetnek. Az idei Grand Final a 2012-es londoni olimpia pályáján kerül megrendezésre szeptember 11. és 15. között.
Vanek bizakodva várja a szezont, csúcsformáját a júliusban rendezendő hamburgi futamra időzíti, ahol sprint kategóriában áll rajthoz. „Azért helyezzük erre a versenyre a fókuszt, mert a hamburgi megmérettetés másnapján a csapat-világbajnokságot is itt rendezik. A magyar csapat részéről kiemelt figyelmet kap a mix váltóverseny, mert a kategória nagy valószínűséggel bekerül a 2016-os riói olimpia programjába is, és ha kellő támogatást kapunk, akkor komoly esélyünk lesz jó eredményt elérni” – nyilatkozta Vanek.
A triatlon egy viszonylag fiatal sportág, ami az egyik legkomolyabb állóképességet igényli a versenyzőktől, mivel úszásból, kerékpározásból és futásból áll. A három versenyszámot egymás után, pihenés nélkül kell teljesíteni, és a versenyidőbe a két szám közötti átöltözés ideje – az úgynevezett depóidő – is beleszámít. A triatlon versenyeket különböző távokon rendezik meg, így létezik sprinttáv (0,75 km úszás, 20 km kerékpározás, 5 km futás), továbbá rövid- (1,5 km, 40 km, 10 km), közép- (3 km, 80 km, 20 km) és hosszútáv (3,8, 180 km, 42,195 km).
A sportág összetettségének és a világkupa futamok egzotikus helyszíneinek köszönhetően komoly költségvetés szükséges a minőségi versenyzéshez. Nemzetközi szintű eredmények eléréséhez több 10 millió forintos büdzsével dolgoznak a csapatok.