Drasztikus lépéseket tesz a McLaren Piastri és Norris miatt?

A McLaren egyértelmű állásfoglalást adott a csapatutasításokról Oscar Piastri és Lando Norris közötti bajnoki küzdelem kapcsán.
A McLaren vezérigazgatója, Zak Brown ragaszkodik ahhoz, hogy a csapat megközelítése nem változott a csapatutasításokat illetően. Még Oscar Piastri és Lando Norris kemény ausztriai csatája után sem.
A Red Bull Ringen Piastri hiába próbált Norris elé kerülni. Egy futammal azután, hogy a brit Kanadában összeütközött csapattársával, ezzel saját magát kiiktatva, miközben az ausztrál a negyedik helyen végzett.
A két versenyző majdnem újra összeütközött, amikor Piastri elfékezte magát a 4-es kanyarban, de végül mindketten folytatni tudták, és Norris domináns győzelmet aratott, feledtetve montreali blamáját.
A McLaren most világossá tette, hogy az úgynevezett Papaya-szabályok nem engedélyezik a versenyzők közötti ütközést – ezt azonban nehéz kezelni, amikor a világbajnoki címért folyó küzdelem kizárólag McLaren-pilóták között zajlik.
Papaya Rules, team orders. Will McLaren impose drastic action on Oscar and Lando?#F1
— RacingNews365.com (@Racingnews365c) July 19, 2025
Hasonló helyzetet élt át a Mercedes Lewis Hamilton és Nico Rosberg között 2014 és 2016 során.
A szezon félidejében Piastri nyolc ponttal vezeti a bajnokságot, de Brown határozottan kijelentette, hogy nem változtatnak a csapatutasításokra vonatkozó irányelveken.
„Nem. Ugyanazok a szabályok érvényesek” – mondta Brown az újságíróknak, köztük a RacingNews365-nek, amikor arról kérdezték, az ausztriai csata megváltoztatja-e a csapat megközelítését.
„Keményen versenyezhetnek egymással, de tisztán, és az a cél, hogy minél több pontot gyűjtsenek a csapat számára.
Aztán rajtuk múlik, hogy ki van elöl” – tette hozzá.
Brown röviden kitért a McLaren fejlesztési terveire is az idény hátralévő részére. Egy új padlólemezt próbáltak ki Silverstone-ban, amit a csapatfőnök Andrea Stella szerint a Belga Nagydíjon vetnek majd be.
A vezérigazgató hozzátette, hogy a fókusz már a 2026-os, jelentős szabályváltozásokra helyeződött, habár még mindig van néhány fejlesztés, amit a jelenlegi autóra terveznek.
Fotó: Tóth Zsombor/Sport365
„A legtöbb csapat már befejezi a munkát a 2025-ös autójával” – mondta. „Nekünk is van még néhány alkatrész, amit kifejlesztettünk, de még nem gyártottunk le vagy nem tettünk fel az autóra, de az igazi fókusz már a 2026-os éven van, de azért még érkeznek frissítések.”