Néhány nappal ezelőtt érkezett a hír, miszerint a Pirelli további négy évig a Formula 1 kizárólagos gumibeszállítója lesz, mely megállapodás az alacsonyabb kategóriákat, így a Formula 2-t és Formula 3-at is magában foglalja.
A Pirellivel való szerződéshosszabbítás bejelentése előtt a rajongók számos fórumon hangot adtak azon kívánságuknak, hogy üdvözölnék a gumiháború visszatérését, amikor több gyártó abroncsai lennének jelen a sportban.
A Pirelli 2011-ben tért vissza a Forma-1-be, azóta pedig megszakítás nélkül látják el gumikkal a Forma-1 mezőnyét. Ezúttal a Bridgestone volt a legnagyobb kihívójuk, a japán gyártó azonban alulmaradt a Pirellivel szemben.
„Az FIA-val közösen azon az állásponton maradtunk, hogy egy beszállítóval folytatjuk a munkát. Erre azért van szükség, hogy kontroll alatt tudjuk tartani a költségeket és biztosítsuk a fenntarthatósági célunk elérését” – mondta Stefano Domenicali, a Formula 1 ügyvezető igazgatója a Speedcafe-nak nyilatkozva. „Annak idején nagyon sok tesztelési lehetőség állt a csapatok rendelkezésére, így mindenki sokat tudott kísérletezni. Ugyan ez a csapatok és a gumigyártó hasznára vált, a költségvonzata óriási volt. Jelenleg korai lenne kijelenteni, hogy több gumibeszállítónk lesz a jövőben, főleg azt szem előtt tartva, hogy a költségek szinten tartása nagyon releváns dolog jelen pillanatban. Ennek ellenére ezt a kérdést még nem döntöttük el. Jelenleg nincs napirenden ezen ügy tárgyalása, de ha a jövőben a jelenlegitől eltérő mechanizmussal tudjuk kontrollálni a költségeket, akkor miért ne gondolkodnánk ezen? Mindeddig azonban nem beszéltünk róla az FIA-val és a csapatokkal” – tette hozzá Domenicali.
Marco Tronchetti Provera, a Pirelli vezérigazgatója a következőket mondta: „Fontos kiemelni, hogy a Pirelli több mint 300 bajnoki sorozatot lát el gumiabroncsokkal a világ számos pontján. A legtöbb bajnokságban vannak más beszállítók is, így szívesen vesszük fel a kesztyűt másokkal, ez nem probléma számunkra.”
Mohamed Ben Sulayam, az FIA elnöke kiemelte, a Pirelli nagyszerű munkát végzett az elmúlt években: „A Formula 1 elképesztő kihívást jelent egy gumigyártónak, a Pirelli pedig nagy elhivatottságot mutatott és olyan gumikat gyártanak, mely megfelel a Formula 1-es autók által jelentett hihetetlen kihívásnak.”
A Bridgestone oldaláról Shuichi Ishibashi ügyvezető igazgató elmondta, hogy nem zárták le a Forma-1-es fejezetet, sőt a sport döntése arra ösztökéli őket, hogy még nagyobb elánnal szálljanak harcba a következő gumitender meghirdetésekor.
Fotó: Pirelli