A mostani hétvégén a Slovakia Ringen bőgnek fel a motorok, legyen szó akár négy, akár kettő kerékről. A WTCR mellett ugyanis az FIM Endurance-világbajnokság soron következő fordulóját rendezik (csütörtökön tartják az időmérőt, szombaton pedig a versenyt). Maradjunk azonban a négykerekűeknél: két héttel a hungaroringi tripla után Szlovákiában versenyeznek Michelisz Norberték.
A túraautósok pénteken gurulnak először pályára, méghozzá két szabadedzés és két időmérő keretében. A futamokra pedig vasárnap kerül sor, méghozzá 10:45-kor, 15:15-kor és 16:45-kor. Az eddigi hat futamból kettőt nyert meg a 100 ponttal listavezető Néstor Girolami (Honda), valamint a 79 egységgel negyedik helyen álló címvédő Gabriele Tarquini. A szezonnyitó, marrakechi első futamon győztes Esteban Guerrieri (Honda) tíz ponttal marad el Girolamitól. A Volvóval versenyző, 2017-es WTCC-bajnok Thed Björk 81 pontot számlál. Ezzel pedig az összetett harmadik pozícióját foglalja el.
Fotó: www.p1race.hu
Ami a magyarokat illeti: a Hyundai I30-cal versenyző Michelisz Norbert – aki a harmadik hungaroringi futamon másodikként zárt – jelenleg a nyolcadik 48 ponttal. Minden Hyundai-jal versenyző pilóta (Tarquini, Michelisz, Augusto Farfus és Nick Catsburg) autójának súlya 30 kilogrammal lesz könnyebb, mint a Hungaroringen. A legnehezebb balaszttal a hondások indulnak: Girolami és Guerrieri mellett Tassi Attila és a volt Forma-1-es Tiago Monteiro kocsija a maximális, 60 kg pluszsúllyal indul. Tassi hat futamot követően 16 pontot szerzett, amellyel összetettben a 18. helyen áll.
Fotó: www.fiawtcr.com
A súlyokra visszatérve: a Volvók, az Audik és a Seatok 20, a Wolkswagen 40 kilogrammal könnyebb súllyal indulnak, míg az Alfák pluszsúly nélkül körözhetnek. Az állandó versenyzők mellett egy szabadkártyás pilóta indul a Slovakia Ringen: ő pedig nem más, mint Luca Engstler. A német – a legendás Franz Engstler fia – a TCR Europe sorozatban indul eredetileg, méghozzá a M1RA színeiben.