Dennis elmondta, miért akadályozta meg a Red Bull és Honda megegyezését
A Red Bull vezetői a 2015-ös szezon közepén elhatározták, idő előtt felbontják szerződésüket jelenlegi motorpartnerükkel, közös nevezőre azonban a Mercedesszel és a Ferrarival sem jutottak, felvették hát a kapcsolatot a Honda F1-es részlegével is. Ahhoz azonban, hogy szerződést kössenek a japánokkal, a gyár első számú technikai partnerének, a McLarennek a beleegyezésére is szükségük lett volna, Dennis pedig hallani sem akart erről a lehetőségről. Most elmondta, miért.
„Leültünk a Hondával, hogy kielemezzük, hol tartunk, és van-e lehetőség arra, hogy gyorsabban előrelépjünk. Átbeszéltük, hogy egy másik csapattal – például a Red Bull-lal – való együttműködés gyorsítana-e a folyamatokon” – idézi az Autosport a McLaren elnökének szavait. „Nyilvánvaló, hogy a jelenlegi rendszerben, elnézve hol tartunk az erőforrásokkal és mennyi idő van az első futamig, nincs mód arra, hogy növeljük a termelést, hiszen nem tudjuk, ők mit szeretnének. A motorprogramot mindenképpen javítani szeretnénk, és ki akarjuk hozni a maximumot a rendelkezésre álló időből!”
„Most sokkal szabadabbak vagyunk azt nézve, hány alkatrészt gyárthatunk; ha több erőforrást kell készítened, akkor a feszültség mértéke is nagyobb lesz. Ehhez növelni kellett volna a Forma-1-es projektre szánt költségvetést, így a Honda belátta, hogy gazdasági szempontból ez a lépés nem lenne kifizetődő. Valakinek egyértelmű döntést kellett hoznia; én megtettem! A Honda ezt megérette, tudják, hogy nem elég nagy a kapacitásuk ahhoz, hogy támogassanak egy másik csapatot, de valakinek fel kellett állnia, és ki kellett jelentenie, hogy a dolog nem fog menni” – magyarázza.
A Honda tehát a következető évben is csak egy csapatnak szállít erőforrásokat, a folytatásban azonban változhat a helyzet, a Nemzetközi Automobil Szövetség elnöke, Jean Todt ugyanis elhintette, hamarosan módosulhatnak az ezzel kapcsolatos előírások, azaz szabály kötelezheti a gyártókat arra, hogy több istállót is ellássanak. Dennis elmondta, ismeri a terveket, hiszen részt vett a tárgyaláson, melyen az ötlet felmerült, néhány probléma azonban ettől még adott marad.
„Persze más a helyzet, ha a szabályok megváltoznak, hiszen akkor mindenki ugyanabba a helyzetbe kerül, és ennek megfelelően kell reagálnia. Mi azonban még mindig a felzárkózási fázisban vagyunk, ráadásul egy olyan korszakban, melyben roppant bonyolultak a hajtóegységek, és nagyon lassan tudunk reagálni, hiszen néhány beszállító nincs hozzászokva a Forma-1 tempójához. Minél több embert irányítasz, annál lassabb lesz a reakcióidő. Annak pedig semmi értelme sincs, hogy még jobban lelassítjuk magunkat, hiszen akkor még kevésbé leszünk versenyképesek” – zárta gondolatát.