Délután már a Ferrarik diktálták a tempót Sanghajban
Elsőre úgy tűnt, ez az edzés is a Mercedes uralmáról szól majd. A Ferrari hosszabb etapokkal kezdte a délutáni gyakorlást: Sebastian Vettel 11 körön át tesztelte a közepes keveréket, mely összességében lassabbnak bizonyult ezen a távon, mint a lágy keverék, Kimi Räikkönen pedig ekkor még nem igazán volt elégedett autója vezethetőségével.
A szuperlágy gumik elsőként a két Ezüstnyílra kerültek fel: Nico Rosberg 0,2 másodperccel futott jobb időt rajtuk, mint Lewis Hamilton. Majd érkezett Sebastian Vettel, s 1:37,005-ös körével az élre állt – igaz, nem sokáig maradt ott. Az első két szektorban őt felülmúló Räikkönen úgy is újabb két tizedet faragott le idejéből, hogy a pálya utolsó harmadában veszített vele szemben.
Räikkönen a hétvégén elsőként törte át az 1:37-es határt. Ez az idő máris túlszárnyalta a tavalyi második és harmadik kínai szabadedzés legjobb eredményeit, de egyelőre jócskán elmarad még a tavalyi 1:35,782 másodperces pole-időtől.
A technikai hibák ezúttal is meghatározó szerepet játszottak a másfél órában. A Renault már az edzés elején jelezte, továbbra is vizsgálják Kevin Magnussen délelőtti felfüggesztéstörésének hátterét, mely defektet okozott nála, ezért a dán nem vesz részt a gyakorláson. A Pirelli egyébként jelezte, a Williamséhez hasonlóan ezen defektet sem a gumi hibája idézte elő.
Nem sokkal jutott messzebbre az idén eddig rendkívül peches Esteban Gutiérrez sem a Haasszal. A mexikói hátsó fékje már az edzés elején lángra lobbant, komoly károkat okozva jobb hátsó kerekének felnijén is. További aggodalomra adott okot az amerikaiaknál, hogy Romain Grosjean eközben a hosszú etapokon a kinetikusenergia-visszanyerő rendszer működésére panaszkodott a csapatrádión.
A Williamsnél ezzel szemben egyelőre nem történtek újabb hibák. Felipe Massa délelőtti felnitörése után (ezt a hírek szerint túlmelegedés idézhette elő) elvégzett pár módosítást, melyek révén ezúttal biztonságosan körözhettek. A csapat egyetlen új orrkúpját és vezetőszárnyát tesztelő Valtteri Bottas a 10., az első edzésen mért időig sem jutó Felipe Massa pedig a 14. pozíciót szerezte meg.
A Ferrarik és a Mercedesek első számú üldözője Bahrein után ismét Daniel Ricciardo volt, aki 0,8 másodperccel maradt el a negyedik Hamiltontól. A középmezőny szoros csatájáról mindent elmond, hogy a Red Bull futamgyőzteséhez képest még a 13. helyezett Danyiil Kvjat is csak egy másodpercre van.
E társaság tagja volt a két McLaren is: az első edzés utáni vizsgálatok alapján végleges versenyengedélyt kapó Fernando Alonso kereken 0,1 másodperccel előzte meg Jenson Buttont.
Eseménydúsra sikerült a Kínai Nagydíj első szabadedzése. Lewis Hamilton már az elején, hirtelen felindulásból rögtön gyorsabb időt futott, mint a tavalyi első edzés legjobb ideje, amit egyébként szintén ő jegyez.
Felipe Massa aztán a felniről leváló Pirelli-gumi hatására keresztbeállt a Williamsszel, és a hatos kanyarhoz oldalt csúszva érkezvén a kavicságy tartalmának jelentős részét felvitte az aszfaltra, aminek következtében az időkeret jelentős része a pálya takarításával telt. A brazil később ismét „defektet” kapott, majd rejtélyes módon Kevin Magnussen Renault-ja is Massa Williamsét idézte, levált a bal hátsó abroncsa.
A második defekthullám után már csak pár perce volt a mezőnynek, hogy változtasson a sorrenden, és Rosbergnek végül sikerült túlszárnyalnia csapattársa, Hamilton leggyorsabb körét.
A top öt mezőnyét Vettel, Ricciardo és Raikkönen egészítette ki. Az autójába az ausztráliai esése után először ülő, mclarenes Fernando Alonso a 12. legjobb időt érte el délelőtt.
A Kínai Nagydíj második szabadedzésének végeredménye: |
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
A Kínai Nagydíj első szabadedzésének végeredménye:
Versenyző |
Csapat | Idő | Különbség | Kör | |
1. | Nico Rosberg | Mercedes | 1:38,037 | 16 | |
2. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:38,183 | +0,146 | 16 |
3. | Sebastian Vettel | Ferrari | 1:38,665 | +0,628 | 12 |
4. | Daniel Ricciardo | Red Bull-TAG Heuer | 1:39,061 | +1,024 | 13 |
5. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:39,155 | +1,118 | 11 |
6. | Danyiil Kvjat | Red Bull-TAG Heuer | 1:39,625 | +1,588 | 14 |
7. | Carlos Sainz | Toro Rosso-Ferrari | 1:39,676 | +1,639 | 12 |
8. | Jenson Button | McLaren-Honda | 1:39,974 | +1,937 | 11 |
9. | Nico Hülkenberg | Force India-Mercedes | 1:40,169 | +2,132 | 13 |
10. | Max Verstappen | Toro Rosso-Ferrari | 1:40,232 | +2,195 | 13 |
11. | Sergio Pérez | Force India-Mercedes | 1:40,347 | +2,310 | 15 |
12. | Fernando Alonso | McLaren-Honda | 1:40,538 | +2,501 | 11 |
13. | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:40,828 | +2,791 | 9 |
14. | Romain Grosjean | Haas-Ferrari | 1:41,358 | +3,321 | 9 |
15. | Marcus Ericsson | Sauber-Ferrari | 1:41,393 | +3,356 | 18 |
16. | Rio Haryanto | Manor-Mercedes | 1:41,614 | +3,577 | 20 |
17. | Jolyon Palmer | Renault | 1:41,816 | +3,779 | 16 |
18. | Pascal Wehrlein | Manor-Mercedes | 1:42,908 | +4,871 | 14 |
19. | Felipe Nasr | Sauber-Ferrari | 1:42,980 | +4,943 | 8 |
20. | Kevin Magnussen | Renault | idő nélkül | ——- | 6 |
21. | Esteban Gutiérrez | Haas-Ferrari | idő nélkül | ——- | 1 |
22. | Felipe Massa | Williams-Mercedes | idő nélkül | ——- | 4 |