Dakar: útra kelt a Sandlander Team, a cél lebeg Sebestyénék szeme előtt
Pilóták és másodpilóták hada lepte el az év utolsó napján a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret – az érintettek közül azonban csak egy vezeti azt a gépet, amely Peruba vezető első etapon viszi a Sandlander Team tagjait, a többiek majd a dél-amerikai homok- és kősivatagban bizonyíthatnak.
Noha a Dakarra való felkészülés már hónapok óta tart, az alakulat csak most tette meg az első nagy, „kézzelfogható” lépést és elindult a rajtceremóniának helyet adó Limába. A két VDJ 200-as Toyota Land Cruiser versenyautó és az MAN szervizkamion közben már a helyszínen várja őket.
A világ legnagyobb tereprally versenyén másodszor áll rajthoz a Sebestyén Sándor – Bognár József (455-ös rajtszámmal) kettős. Tavaly a sivatag erősebbnek bizonyult náluk, de visszavonulás helyett ők inkább vérszemet kaptak, így idén sokkal felkészültebben és más szemlélettel vágnak neki a versenynek.
A pilóta elmondása szerint a rajt pillanatát várja a legnagyobb izgalommal, nap mint nap szeretne egyenletes, stabil eredményt hozni, a végcél pedig az, hogy az utolsó napi finisvonalon is átguruljon.
„Testileg és lelkileg készen állok” – jelentette ki Sebestyén Sándor, hozzátéve, hogy a hazai és nemzetközi versenyeken szerzett tapasztalatai és navigátorával való közös munka alapján optimistán áll a kihíváshoz. A felkészülésről szólva kiemelte: szinte megállás nélkül vezetett az elmúlt két hónapban, mintegy 40 ezer kilométert, vagyis ahogy fogalmazott „két olajcserényit” autózott.
Az egység nem marad egyedül és nem is akármilyen hátvédeket kap. A szintén versenyútvonalon induló Uniqa Safety Car (405-ös rajtszám) fedélzetén a Dakar legjobb magyar eredményét elérő Szaller Zoltán és Pócsik László is ott lesz – igaz a szerepeket kicsit megvariálták és kamionról autóra váltottak. A volán mögött ezúttal Pócsik László ül, akinek a hetedik Dakarjára induló Farkas Nándor diktálja az itinert, s az autóban kap feladatot Szaller Zoltán is.
Pócsik László az indulás előtt arról számolt be, hogy a Sandlander már jó ideje fejleszti az Autósport Managementet, ami most érett be. Ennek lényege a kevésbé költséges széria autós versenyzés, vagyis a T2-es kategória erősítése, valamint a versenyzőknek biztosított megfelelő háttér.
„Az első métertől az utolsó napi célig árnyékként Sebestyénék nyomában leszünk, az a legfontosabb, hogy minden egyes etapot biztonságosan teljesítsenek” – fejtette ki.
A két versenyautót követi egy szervizkamion is, amelyben Badics Tibor, Polczer Miklós és Buga Tamás fáradhatatlanul vesz részt majd a csapatmunkában.