Forma 1 / Motorsport

Csupán két élmenő érdeklődött a koreai pálya iránt

A HRT tartalékversenyzője szeptember első hetében kapott lehetőséget a tesztre az újonc koreai futam helyszínén, aki egy Red Bull RB5-össel merészkedett ki a frissen elkészült aszfaltcsíkra. Chandhok meglepődött azon, hogy a teszt után kevesen érdeklődtek nála a megtett néhány kör tapasztalatairól annak ellenére, hogy a csúcsszimulátorok nem adják vissza a valós körülményeket:

"Arra számítottam, hogy mindenki fel fog hívni, de csak ketten faggattak. Mark Webber mindent tudni akart a pályáról, ami érthető is, hiszen nem árt tisztában lenni azzal, hogy a helyszín kedvez-e az autónak vagy sem. Button futtában érdeklődött, miután a szimulátorban már kipróbálta. Azt akarta megtudni, hogy milyen a magasságkülönbség – a tizenegyes kanyarban felfelé, a tizenkettesben lefelé megyünk. Az ilyen dolgokat nem lehet megtudni addig, amíg valaki nem vezetett a helyszínen."

Az indiai pilóta tehát az első, aki élesben gyűjthetett tapasztalatokat a mindenki számára ismeretlen aszfaltcsíkon, így nem meglepő hogy az újságírók arról faggatták, hogy véleménye szerint melyik csapatnak kedvezhet leginkább a koreai ring vonalvezetése:

"Szerintem sokkal szorosabb lesz a küzdelem, mint legutóbb volt, mert ezen a pályán az aerodinamika nem játszik olyan nagy szerepet. Ha fogadnom kellene, a Red Bullra tenném a pénzemet, ugyanis két hét alatt sem a McLaren, sem a Ferrari nem tudja ledolgozni a hátrányát. Fernando Alonso az élen harcolhat, de én azért számolok Robert Kubicával is. Ő egy igazi harcos, és az ilyen pályákon mindig jól megy."

Korábban már beszámoltunk róla, hogy a pilóták igencsak tartanak attól, hogy a frissen felhúzott legfelső aszfaltréteg meglehetősen olajos lehet, ami rengeteg kicsúszást okozhat majd a futamon. Ilyenkor tehát nagy szerepe van a megfelelő beállításoknak. Ha a Red Bullok folytatják az idei kvalifikációkon mutatott jó teljesítményüket, akkor elképzelhető, hogy Koreában is az első sor(ok)ból vághat neki a hétvégi versenynek. Ám ebben az esetben is jócskán számolniuk kell a kockázatokkal:

"Szerintem érdekes lesz. Mark számol is azzal, hogy a start után lehagyják, ugyanis efelől kérdezősködött. Amennyiben a pálya csúszós lesz, a Red Bull jól fog boldogulni, mert ilyenkor nagy szerepe van a megfelelő leszorító erőnek. Péntekig azonban mindenki csak találgat." – zárta le fejtegetését az indiai pilóta.

Odler Norbert