Csodás magyar siker: legyőzte a világ krémjét a kamionversenyző
Az OXXO Energy Truck Race Team beszámolója:
Az előző versenyen, Jaramában csapatunk, az OXXO Energy Truck Race Team két futamgyőzelmet ünnepelhetett, győzelmi mámorban érkeztek tehát Le Mans-ba.
Kiss Norbi az ötödik legjobb idővel kvalifikálta magát az első futamra. A rajtja közepesre sikerült, az első kör végén hatodik helyen állt, majd elkezdett felzárkózni az előtte haladó Renault-ra, akivel nagyot csatázott, de előzésre nem kerülhetett sor, ugyanis Norbi bokszutca áthajtásos büntetést kapott. A büntetést azért kapta, mert a marsallok szerint háromszor ütött ki bóját, szerintünk csak kétszer, de nem volt mit tenni, le kellett tölteni a büntetést. Norbi a 9-ik helyen jött vissza a versenybe, de Albacete technikai probléma miatt kiállt, így végül 8. lett, ami Pole pozíciót jelentett a második futamon.
Albacete kiesése egyben azt is jelentette, hogy Jochen Hahn lett az Európa-bajnok.
A második futamon Norbi jól kapta el a rajtot, maradt az első helyen, de az első kör végén hibázott, így utolérte a mezőny, onnantól viszont hibátlanul, tanítani való módon versenyzett pilótánk:
"A hiba után stabilan tudtam menni, mögöttem Janiec hol közelebb jött, hol lemaradt, de végig tudtam tartani a megnyugtató előnyt. Köszönöm a srácok munkáját, megint rengeteget dolgoztak, hogy jól működjön a kamion, egyre gyorsabbak, stabilabbak vagyunk, ezért is tudunk sorra futamokat nyerni!"
Vasárnap reggel ismét szakadó esőre ébredtek, az időmérőn Kiss Norbi 4-ik lett, mindössze 2 ezredre a harmadiktól, ez volt eddigi legjobb rajtpozíciójuk!
A rajt is esőben indult, két felvezető kör után sárga zászlóval engedték el a mezőnyt, amit az élen haladó két Renault – teljesen szabálytalanul – kihasznált. Östreich a második helyen feltartotta a mezőnyt, ugyanis előzni nem lehetett , ő direkt lassan ment, így csapattársa, Bosiger meglépett mindenkitől. Ahogy elengedték a mezőnyt, Lacko megelőzött minket, Norbi ugyanis óvatosan kezdett, de hamar beindult, és fantasztikusan ment előre, megelőzte Albacetet, majd Lackot, jöhetett a második helyen haladó Östreich. Sajnos előzés közben Norbi megcsúszott egy vízátfolyáson, így nekiment a Renault-nak, aki ettől beforgott, majd ezután beállt a bokszutcába. Norbi volt az egyik leggyorsabb pilóta a mezőnyben, nem veszélyeztette senki, amíg az utolsó körben Östreich megjelent a pályán, nagyon lassan haladva! Mindenki rohant hozzánk, szóljunk Norbinak, vigyázzon vele! Hiába szóltunk, valahogy el kellett menni mellette az utolsó kanyarban, s ahogy mellé értünk, nekiment Norbinak, kitolta a pályáról, majd nem is engedte vissza, míg csapattársa, Lacko meg nem előzte, így Norbi mire nagy nehezen visszajött a pályára, csak harmadik lett.
A futam után kaptak egy bokszutca áthajtásos büntetést, ami talán jogos az első ütközésért, na de a mit Östreich művelt, azt nem lehet minősíteni, csak azért jött vissza a pályára, hogy kilökje Norbit! A büntetéssel 8-ok lettek, őt kizárták a vasárnapi mindkét futamból, és kapott egy közepes pénzbüntetést.
Próbáltuk túltenni magunkat a történteken, és a második futamra koncentrálni, ahol a Pole-ból indulhattunk. A rajtnál Albacete gyanúsan jól rajtolva a negyedik helyről az első kanyarban már első volt, de a két megmaradt Renault kilökte egymást, elzárva a pályát, így piros zászlóval leintették a futamot, jöhetett az új rajt. Norbi jól rajtolt, megőrizte vezető helyét, és már az első kör végén 2 másodperccel vezetett, majd folyamatosan növelte előnyét. Mögötte Janiec, aki a hazai pálya előnyét élvezte egész hétvégén, most is levágott sikánokat, amiért nem kapott büntetést, de még így sem tudott utolérni minket, Norbi fantasztikus vezetéssel behozta kamionunkat az első helyen!
Újra felhangzott a Magyar Himnusz, jöhetett a pezsgőlocsolás, ezen a hétvégén is két győzelmet szereztünk, akár csak múlt héten, Jaramában!
"Ennél jobban nem is zárhattuk volna a szezont – meséli Norbi -, erőből a második helyen voltunk az első futamon, és ha jobban sikerül az előzés, meg is lett volna a második hely. Ez mindenképp pozitívum, a kamionunk egyre gyorsabb, felvesszük a tempót mindenkivel, és át tudunk lépni Albaceten, a Renault-okon is! Az utolsó futamban ismét győztünk, két hét alatt ez volt a negyedik futamgyőzelem, nagyon boldogok vagyunk, de ezt a sikert közösen értük el, köszönjük a támogatást szponzorainknak, és a szurkolást rajongóinknak!"
Kiss Norbi a 10-ik helyen végzett idén a Kamion Európa-bajnokságon úgy, hogy három – a Smolenski balesettel együtt négy – komplett versenyt kihagytunk idén.
Új, saját fejlesztésű és építésű kamionunk jól vizsgázott, első évében öt futamot nyert vele Norbi, és a legjobb tíz pilóta között végzett vele, ráadásul a szezon végére megérkeztünk a legjobb, leggyorsabb kamionok nyakára, így nagyon bizakodóak vagyunk a jövőre nézve!